Сторінки
▼
29 лют. 2016 р.
26 лют. 2016 р.
25 лют. 2016 р.
Семикласникам про розряди прислівників)
Прислівник — це незмінна частина мови, яка виражає ознаку, дії, стану, ознаку іншої ознаки: піти ліворуч, дуже повільно.Прислівник не змінюється ні за числами, ні за відмінками, не має роду. Головною функцією прислівника в реченні є функція другорядного члена речення — обставини: Що маєш завтра зробити, то зроби сьогодні, а що маєш з'їстинині, то лиши на завтра (Нар. творчість).Зрідка прислівник виступає в ролі частини складеного присудка: Сонце низенько, то й вечір близенько (Нар. творчість); головного члена безособового речення: На серці у Насті було тихо, весело (М. Коцюбинський).Субстантивований прислівник може виконувати функції підмета чи додатка: Одне сьогодні краще двох завтра (Нар. творчість).
21 лют. 2016 р.
Сьогодні наше свято – це свято української мови та писемності.
Міжнаро́дний день рі́дної мо́ви — день, який відзначають щороку 21 лютого, починаючи з 2000 року. Про «підтримку мовного та культурного різноманіття та багатомовності» було оголошено на ХХХ сесії Генеральної конференції ЮНЕСКО, що проходила 26 жовтня — 17 листопада 1999 року в Парижі.
Оскільки з 6 000 розмовних мов світу близько половині загрожує зникнення, ЮНЕСКО прагне підтримувати мову як ознаку культурної приналежності особи. Окрім того, організація вважає, що вивчення іноземних мов та багатомовність є ключами до взаєморозуміння та взаємоповаги.
Мова моя українська,
Батьківська, материнська,
Я знаютебе не вивчену-
Просту, домашню,звичну,
Не з-за морів покликану
Не з словників насмикану.
Ти у мені із кореня,
Полем мені наговорена,
Дзвоном коси накована,
В чистій воді смакована,
Болем очей продивлена,
Смутком багать продимлена,
З хлібом у душу всмоктана,
В поті людськім намокнута,
З кров”ю моєю змішана,
І аж до скону захищена
УКРАЇНСЬКА МОВА Уроки для 10 класів
СТИЛІСТИЧНІ ЗАСОБИ ЛЕКСИКОЛОГІЇ І ФРАЗЕОЛОГІЇ
Урок № 43
КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 3 (КОНТРОЛЬНИЙ ТЕСТ)
Мета: перевірити й оцінити рівень навчальних досягнень десятикласників із розділу «Стилістичні засоби лексикології», з’ясувати можливі недоліки в ходу опанування мовною теорією; розвивати навички роботи з тестовими завданнями, навички самостійної роботи; виховувати шанобливе ставлення до рід ної мови.
Тип уроку: урок перевірки навчальних досягнень учнів
ПЕРЕБІГ УРОКУ
II. Ознайомлення десятикласників із темою, метою і завданнями уроку
III. Мотивація навчальної діяльності учнів
Ознайомлення з критеріями оцінювання тестових завдань закритої й відкритої форми. Проведення інструктажу щодо виконання їх.
IV. Виконання тестових завдань закритої й відкритої форми
Варіант 1
► Завдання 1-9 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.
1. Позначте речення, в якому неправильно вжито слово приймати.
А Їв би очима та душа не приймає (Народна творчість).
Б Василь приймає участь у змаганнях з футболу (3 розмови).
В Юнаки приймають присягу на вірність Україні (З газети).
Г Прошу прийняти рішення якнайшвидше (Із заявок).