Сторінки

Мудрі підказки

_____________

Сторітеллінг – мистецтво захоплюючої розповіді або як уникнути одноманітності на урока

Конкурсант: Баєва Алла Василівна


Сучасний учитель має стати тим, хто навчить дітей не боятися невідомості, підходити до всього творчо, критично аналізувати інформацію, рефлексувати, спілкуватися, співпрацювати з людьми.
Безумовно, кожному педагогу є, про що сказати учням на уроці, але й в учнів є чимало цікавого, чим би вони хотіли поділитися з учителями. Діти мають хай невеликий, але важливий досвід життя, своє бачення світу й думки щодо тих процесів, які в ньому відбуваються._______________________
Сторітеллінг як ефективний варіант неформального навчання
Сторітеллінг (англ. Storytelling), або розповідання історій, був винайдений і успішно випробуваний на особистому досвіді Девідом Армстронгом, головою міжнародної компанії Armstrong International. Розробляючи свій метод, Девід Армстронг врахував відомий психологічний фактор: історії більш виразні, захоплюючі, цікаві і легше асоціюються з особистим досвідом, ніж правила або директиви. Вони краще запам’ятовуються, їм надають більше значення та їх вплив на поведінку людей сильніше.
  1. Соціальний (некомерційний)
–        культурний
Культурний сторітеллінг оповідає про цінності, моральність і віруваннях.
Члени товариства хочуть передати майбутньому поколінню за допомогою історій перипетії їхніх релігійних вірувань, щоб вони зрозуміли через які труднощі, боротьбу або чудеса пройшла віра. Ми можемо читати історії про християнство, іудаїзм, індуїзмі, буддизмі.
Також за допомогою історій можна розповідати дітям про правила поведінки у суспільстві, чому так важливо дотримуватися правил техніки безпеки та інше.
–        соціальний
Плітки відносяться до соціального сторітеллінгу. Люди діляться новинами про все і про всіх, починаючи з колег по роботі і закінчуючи знаменитостями. Ця форма сторітеллінга подобається людям, зрозуміла і зручна та об’єднує людей в групи за інтересами. Це заспокоює. Розпускаючи плітки про інших, ми забуваємо на час про свої проблеми. Іноді це може наштовхнути нас на думку про те, як поліпшити своє власне життя.
У школі сторітеллінг про відомих людей може надихнути учнів та стати прикладом для побудови свого життя.
–        міфи, легенди
Міфи – особливий вид історій, які розповідають про можливе у правдивих подіях, але це важко підтвердити, оскільки ніхто не знає точно, звідки міф пішов спочатку. Міфи, казки відображають культуру і нагадують нам, чого слід уникати в житті, щоб бути щасливим. Два найпоширеніші міфи у студентів: наприклад, якщо викладач задає додаткові питання, він неодмінно завалює, Також всім відомі магічні дії ледарів, щоб отримати залік, треба покласти п’ятака під п’ятою і так далі.
–        незрозумілий
Всі обожнюють слухати історії про містичні істот, привидів, НЛО, жахливих людей. Деякі з таких історій жартівливо називають «пригсторіями» (калька з англійського “jump story”), коли несподіваний кінець змушує вас підскочити від страху на стільці. Ці історії допомагають вам подолати власні страхи перед невідомим. А також, ви легко починаєте вірити в те, чого не існує в природі, в речі, які ми не розуміємо.
–        сімейний
Сімейні легенди зберігають історію ваших родичів. Ці історії передаються з покоління до покоління і допомагають родині пам’ятати про своїх предків і знати причину, наприклад, чому ваша родина переїхала, або чому деякі члени сім’ї живуть окремо. Такі легенди можуть бути як хорошими, так і похмурими, але, тим не менш, завжди цікаво знати про те, ким були ваші далекі предки.
–        дружній
Такі історії об’єднують друзів, оскільки вони згадують про якийсь досвіді, пережитий разом. Вони допомагають людям зберегти дружбу і не загубитися в своїх особистих проблемах. Дружні історії є центром тяжіння загальних симпатій і, зрештою, можуть подарувати вам сміх і радість.
–        особистий
Особисті історії говорять про ваш досвід і переживання. Це важливий вид сторітеллінга, тому що подібні історії допомагають вам зрозуміти себе, визначити, ким ви є насправді, і почати розвиватися. Особисті історії можуть підказати вам, в якому напрямку рухатися, зрозуміти, як треба діяти через призму минулих помилок або відкриттів.
  1. Комерційний сторітеллінг, тобто історії, які використовуються для створення свого бренду, для просування марки, товару, ідеї, для залучення людей.
Основні функції сторітеллінга у навчально-виховному процесі:
Пропагандистська.
Це інструмент переконання учнів та батьків, що дозволяє надихнути їх, надихнути на новий складний проект, ініціативу і т. п.
Об’єднуюча.
Історії служать інструментом розвитку колективної культури, спільної ідентичності спільноти.
Комунікативна.
Історії здатні підвищити ефективність спілкування на різних рівнях.
Інструмент впливу.
Сторітеллінг розширює арсенал засобів мотивації учнів, учителів, батьків, зміцнює репутацію лідерів.
Утилітарна.______________________________________________________________________________________________________________________________


“Змішане навчання” (англ. blended learning) не є універсальним інструментом, який в один прекрасний момент переверне усе навчання з ніг на голову, але це той інструмент, який допоможе нам подивитись на процес отримання знань трішки іншими очима, змінить наше ставлення до технологій, і найголовніше – дасть можливість спробувати себе у новій ролі.

Під час наших програм ми часто чуємо від вчителів фразу, що “змішане навчання” в українських школах неможливе, адже школи не обладнані комп’ютерами і належною технікою. Але варто пам’ятати, що “змішане навчання” – це не про технології, а про те, як здизанувати свій клас (і наповнення уроку, і фізичний простір) так, щоб урахувати потреби КОЖНОГО учня/учениці (темп навчання, складність і обсяг матеріалів, формат взаємодії, тощо).
Отже, переходимо безпосередньо до визначень основних понять:
Змішане навчання” – це методика формальної освіти, згідно з якою учень/учениця засвоює одну частину матеріалу онлайн, частково самостійно керуючи своїм часом, місцем, шляхом і темпом навчання, а іншу частину матеріалу вивчає у шкільному класі. Водночас, усі активності впродовж вивчення того чи іншого предмету логічно пов’язані між собою і, як результат, учень отримує цілісний навчальний досвід.
Багато слів, еге ж? Тоді розгляньмо це на прикладах.
Подивіться на ці приклади і дайте собі відповідь на запитання: це змішане навчання чи ні?
Приклад 1.
Учні використовують планшети, щоб дати відповідь на запитання вчителя, який стоїть біля дошки в центрі класу.
Приклад 2.
На домашнє завдання діти переглядають лекцію про вбивство Дж.Кеннеді. У класі учні роблять постановку суду над обвинуваченим у вбивстві, Лі Гарві Освальдом.
Приклад 3.
Вчитель проектує її/його лекцію на дошку і показує вказівником частини презентації, в той час діти нотують почуте на своїх ноутбуках.
Отже, перший приклад – як ви здогадались, не є змішаним навчанням, адже це просто наявність технологій у класі. Вони не змінюють ні досвіду учня, ні ролі вчителя.
Другий приклад – це саме воно, така модель “змішаного навчання” називається “перевернутий клас” (англ. flipped classroom). Вона дозволяє учням засвоїти матеріал вдома, враховуючи власний темп і складність теми, а в класі обговорити вивчене разом із однокласниками. Більше того, якщо це буде зроблено у вигляді симуляції, як у прикладі, то найімовірніше, що діти краще засвоять матеріал і зрозуміють тему.
Третій приклад, як і перший, є також хорошою ілюстрацією використання технологій у класі, але не більше.

Що означає “якісне змішане навчання”?

hh-01воно персоналізоване. Що це означає? Цей метод враховує індивідуальні потреби кожного учня,
а не цілого класу загалом.
передбачає майстерність (=якість) вивчення того чи іншого матеріалу, тобто учень продовжує вивчати наступну тему чи отримує оцінку лише тоді, коли він/вона засвоїли основний концепт. Тобто, коли учень відчуває, що він/вона готовий(-а) продемонструвати свою обізнаність в темі, тоді він/вона проходить тест/здає фінальне завдання. Учням не потрібно чекати, поки вчитель скаже “Зараз 7-ий тиждень, як ми вивчаємо цю тему, прийшов час складати тест”
високі очікування до учня означають, що кожен має чітко прописані стандарти, які готують його/її до успіху в коледжі і в подальшій кар’єрі, та старанно дотримується їх.
право на автономність/самостійність учня, тобто кожна дитина має навички, інформацію, та інструменти, які допоможуть йому/їй в управлінні власним процесом навчання.
Ми розглянули визначення “змішаного навчання” і його основні принципи. Тобто, як було вище сказано, технології – це не панацея у впровадженні “змішаного навчання”, але це те, що уможливлює масштабування “змішаного навчання” у світі і робить його більш фінансово стабільним.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

“_Можливість підвищення кваліфікації вчителів англійської за допомогою відомої онлайн платформи

Підвищення кваліфікації вчителів на Coursera


Останнім часом велика увага у засобах масової інформації, у виступах відповідальних осіб різних служб і відомств, які займаються проблемами освіти, приділяється питанню кваліфікації вчителів та якості викладання шкільних предметів. Можна не погоджуватися із окремими висловлюваннями або думками, але те, що ця тема актуальна і насущна для кожного вчителя, є незаперечним.

Для багатьох вчителів підвищення кваліфікації означає: перебувати у курсі сучасних методів, методик і технологій викладання предметів; знайомитись із досвідом вітчизняних та закордонних колег; застосовувати на практиці все найкраще для того, щоб їх уроки були сучасними і відповідали потребам та інтересам учня ХХІ-го сторіччя.

Такі вчителі перебувають у постійному пошуку, займаються саморозвитком, який дозволяє їм бути впевненими у своїх можливостях, і не хвилюватися перед проходженням чергової атестації.

У даній статті я хочу поділитися власним досвідом безкоштовного проходження курсів підвищення кваліфікації на онлайн платформі Coursera, яка є провідним провайдером Масових відритих онлайн курсів (МООС), які анонсував сайт Osvita.ua у грудні 2014 року.

Обраний мною міжнародно-визнаний курс Shaping the Way We Teach English, для вчителів, які викладають англійську мову як іноземну (EFL Teachers), складається з двох незалежних одна від одної частин і проводиться Орегонським університетом (The University of Oregon). За умов успішного проходження курсу видається відповідний сертифікат.

Перша частина курсу Shaping the Way We Teach English називається The Landscape of English Language Teaching і призначена для вчителів шкіл, викладачів коледжів та вишів, як зі стажем, так і початківців EFL Teachers. Його метою є розгляд і вивчення важливих аспектів навчання англійської мови, як іноземної, та їх практичне застосування.ДАЛІ ТУТ
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

З'явився безкоштовний онлайн-коректор для текстів українською мовою








Працювати з україномовними текстами стало ще легше.

З'явилася додаткова програма для виявлення помилок при роботі в Google Docs, тобто прямо в браузері.

Розробники називають її додатковим потужним знаряддям до базової перевірки орфографії Google Docs. Нововведення допоможе виправити в тексті українською мовою тисячі пунктуаційних, граматичних, стилістичних і лексичних помилок, - повідомляє Gazeta.ua.
"OnlineCorrector піднімає на новий рівень лінгвістичну підтримку в роботі з текстом українською мовою. Звичну перевірку орфографії від Google ми доповнили виправленням і пошуком помилок у слововживанні та стилістичних огріхів, що виникають під впливом інших мов чи після автоматичного перекладу", - пояснюють ініціатори розробки.






-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ЯК ПІДГОТУВАТИ НАУКОВУ ДОПОВІДЬ. ПОРАДИ ВІД АКАДЕМІКА А.Г. НАУМІВЦЯ








+ Як використати малюнок Google для підбиття підсумків роботи?


ЯК ЗАПИСАТИ СКРІНКАСТИ ЗА ДОПОМОГОЮ YOUTUBE

YouTube є надзвичайно корисним інструментом в умілих руках. Сьогодні хочеться додати в вашу скарбничку ще одну пораду, за допомогою якого ви зможете записати і відразу ж завантажити на YouTube скрінкасти (демонстрацію з екрану) без жодних додаткових інструментів.
Google Hangouts-630x315


  1. Зайдіть на YouTube за допомогою свого облікового запису Google. Клацніть в правому верхньому куті на кнопку «Завантажити».
  2. На новій сторінці праворуч ви побачите блок «Прямий ефір». Натисніть на кнопку «Почати». Якщо ви це робите вперше, то сервіс попросить вас підтвердити свій номер телефону.
    Screencast_YouTube_1
  3. Тепер вам необхідно перейти на сторінку створення нової трансляції. Зробити це можна, вибравши зліва розділ «Події», а потім натиснувши на «Запланувати нову трансляцію». Або просто перейдіть за цим посиланням.
    Screencast_YouTube_2
  4. Дайте цієї трансляції будь-яку назву і в настройках доступу виберіть пункт «Приватне». Після цього натисніть кнопку «Почати прямий ефір».
    Screencast_YouTube_3
  5. Перед вами з’явиться вікно з назвою Google Hangouts. У ньому необхідно натиснути кнопку «Показати екран» в лівій спливаючій панелі. Потім вам буде запропоновано вибрати повноекранний режим запису або одне з відкритих додатків, в якому ви б хотіли записати події.
    Screencast_YouTube_4
  6. Натисніть кнопку «Почати трансляцію». Розпочнеться запис з екрана вашого комп’ютера, але її, зрозуміло, ніхто не побачить, бо ви встановили раніше обмежений доступ до трансляції.
Після закінчення запису можете закрити вікно Google Hangouts і перейти в менеджер відео YouTube, де і знайдете створений ролик. Тут можна відредагувати його в разі потреби, а потім опублікувати, розповсюдити в соціальних мережах або відправити по електронній пошті.
Даний спосіб стане в нагоді тим користувачам, яким необхідно записати навчальний ролик, продемонструвати якусь проблему або її рішення, а спеціальних інструментів для скрінкастінга під рукою немає.

Немає коментарів:

Дописати коментар