Контрольна робота №1
Вступ. Усна народна творчість
Варіант 1
І рівень (2 бали)
1. Головний герой пісні «За Сибіром сонце сходить» – це
а) Кармалюк;
б) Залізняк;
в) Морозенко;
г) Сірко.
2. Якого народного героя стратили і «живцем серце взяли»?
а) Станіслава Морозенка;
б) Устима Кармалюка;
в) Івана Сірка;
г) Максима Залізняка.
3. Укажіть, який мотив звучить у пісні Марусі Чурай «Віють вітри, віють буйні».
а) туга за коханим і рідною домівкою;
б) боротьба за національне визволення;
в) набіги монголо-татарської орди;
г) помста чоловікові за зраду.
4. У супроводі якого музичного інструменти ніколи не виконувались думи?
а) бандури;
б) скрипки;
в) кобзи;
г) ліри.
ІІ рівень (4 бали)
5. Установіть відповідність між назвою твору та уривком з нього.
1. «Віють вітри, віють буйні».
2. «Зажурилась Україна».
3. «Ой не ходи, Грицю».
4. «Максим козак Залізняк».
а) Ой рад би я, матусенько,
Скоріше вернуться,
Та щось мій кінь вороненький
В Воротях спіткнувся…
б) Обступили город Умань,
Покопали шанці
Та вдарили з семи гармат
У середу вранці…
в) У неділю рано зіллячко копала,
А у понеділок переполоскала,
Як прийшов вівторок – зілля ізварила…
г) Де ти, милий, чорнобривий,
Де ти? Озовися!
Як без тебе я горюю,
Прийди подивися!
д) Ой козак до ружини,
Бурлака до дрюка:
Оце ж тобі, вражий турчин,
З душею розлука.
6. Установіть відповідність між назвою твору та його провідним мотивом.
1. «Засвіт встали козаченьки».
2. «Зажурилась Україна».
3. «Та, ой, як крикнув же та козак Сірко».
4. «Максим козак Залізняк».
а) прощання козака перед далекою дорогою із рідними;
б) перемога козаків над поляками під Жовтими Водами в 1648 р.;
в) страждання українського народу від набігів турецько-татарських орд;
г) зображення гайдамацького повстання;
д) похід козацького війська на кримського хана.
ІІІ рівень (6 балів).
Дайте розгорнуті відповіді на запитання.
7. Що вам відомо про Марусю Чурай? Назвіть пісні, авторство яких їй приписують.
8. Схарактеризуйте козака Морозенка з пісні «Ой Морозе, Морозенку». Що втілює цей образ?
9. Ким, на вашу думку, була Маруся Богуславка з одноіменної думи: героїнею чи зрадницею? Свою точку зору обґрунтуйте.
Контрольна робота №1
Вступ. Усна народна творчість
Варіант 2
І рівень
1. Укажіть, про боротьбу з яким ворогом йдеться в пісні «Чи не той то хміль».
а) з татарською ордою;
б) з польською шляхтою;
в) зі шведським військом;
г) з російським військом.
2. Хто очолив гайдамацьке національно-визвольне повстання, що увійшло в історію як Коліївщина?
а) Устим Кармалюк;
б) Станіслав Морозенко;
в) Богдан Хмельницький;
г) Максим Залізняк.
3. У формі діалогу між матір’ю і козаком побудований твір
а) «Засвіт встали козаченьки»;
б) «Ой Морозе, Морозенко»;
в) «Зажурилась Україна»;
г) «Та ой як крикнув же та козак Сірко».
4. Який з перелічених фактів НЕ є особливістю народних дум?
а) нерівноскладова будова;
б) висока поетичність мови;
в) виконання речитативом;
г) впорядковане римування.
ІІ рівень (4 бали).
5. Установіть відповідність між назвою твору та уривком з нього.
1. «Засвіт встали козаченьки».
2. «За Сибіром сонце сходить».
3. «Чи не той то хміль».
4. «Та, ой, як крикнув же та козак Сірко».
а) Зовуть мене розбійником,
Кажуть – розбиваю.
Ще ж нікого я не вбив,
Бо й сам душу маю…
б) Не плач, не плач, Марусенько,
Не плач, не журися
Та за свого миленького
Богу помолися…
в) Гей, та ми ж думали, ой та ми ж думали,
Та що над небом сонечко сяє, –
Аж то військо та славне запорізьке
Та на вороних конях у степу виграває…
г) Годі тобі, пане-брате,
Ґринджоли малювати,
Бери шаблю гостру, довгу
Та йди воювати!
д) Становили собі ляхи
Дубовії хати, –
Ой прийдеться вже ляшенькам
В Польщу утікати…
6. Установіть відповідність між назвою твору та його провідним мотивом..
1. «Чи не той то хміль».
2. «Ой Морозе, Морозенку».
3. «За Сибіром сонце сходить».
4. «Ой не ходи, Грицю…»
а) перемога козаків над поляками під Жовтими Водами в 1648 р.;
б) жорстока страта татарами козацького ватажка;
в) прагнення народного месника допомагати простим людям;
г) перемога повстанців під проводом Максима Залізняка над панами;
д) помста коханому за зраду, що призвело до трагічних наслідків.
ІІІ рівень (6 балів).
Дайте розгорнуті відповіді на запитання.
7. Що вам відомо про Марусю Чурай? Назвіть пісні, авторство яких їй приписують.
8. Дайте визначення поняття «дума» та перерахуйте основні ознаки дум.
9. Охарактеризуйте образ Івана Сірка з пісні «Та, ой, як крикнув же та козак Сірко». Що втілює цей образ?Джерело
Немає коментарів:
Дописати коментар