Контрольна робота
1. Установіть відповідність
між словами та способами їх творення:
1. прозелень, прадавній,
залетіти
|
Апрефіксальний
|
2дослідник,
надійний, багатіти
|
Бсуфіксальний
|
3по-новому,
провулок, заземлити
|
Впрефіксально-суфіксальний
|
4розповідь,
перехід, запис
|
Гбезсуфіксальний
|
|
Дскладання основ
|
2. Установіть відповідність між реченнями
й назвами відокремлених членів, якими ускладнено ці речення:
1відокремлене
означення
|
АНебо розгорнуло намет свій – синій, широкий, глибокий.
|
2відокремлена
прикладка
|
БПо всім світі пронесу нашу гордість і красу – рідну мову.
|
3відокремлена
обставина
|
ВЗ доріг життя сховавши втому, я в отчий край вернусь
назад.
|
4відокремлений
додаток
|
ГТам, замість житечка, в теплеє літечко терен зацвів.
|
|
ДУ всякому ділі є свої майстри і своє, так би мовити,
натхнення.
|
1У
світі слів немає випадкових, хоча вони й століттями мовчать.
|
Апідрядне допустове
|
2Якщо
ти усміхнешся світу, він відповість посмішкою.
|
Бпідрядне умови
|
3Спинюся
я і довго буду слухать, як бродить серпень по землі моїй.
|
Впідрядне з’ясувальне
|
4Скажи
що-небудь, щоб я тебе побачив.
|
Гпідрядне мети
|
|
Дпідрядне часу
|
4. Позначте рядок, у якому
в усіх словах приголосні звуки тільки глухі:
А фікус, папуга,
цукати, тьохкати;
Б капуста,
пакетик, сахатися, ціпочок;
В ситечко,
тапочки, пайок, часопис;
Г тактика,
пощастити, сестриця, цяточка;
Д сипучість,
частка, пакуночок, точиться.
5. Позначте рядок, у якому
всі складні прикметники пишуться через дефіс:
А договірно/правовий,
культурно/освітній, гостро/критичний, морально/етичний;
Б медико/генетичний,
ново/грецький, мінерально/сировинний, південно/східний;
В житлово/будівельний,
військово/повітряний, суспільно/корисний, лірико/драматичний;
Г молочно/білий,
науково/експериментальний, загально/господарський, організаційно/методичний;
Д мідно/червоний,
навчально/виробничий, об’ємно/просторовий, електронно/оптичний.
6. З’ясуйте, якими
частинами мови є виділені слова (цифра в дужках позначає наступне слово).
(1)Обабіч левад (2)скрізь видно розкішні садки, які (3)неначе заглядають в долину через (4)верхи верб.
1Обабіч
|
Аіменник
|
2скрізь
|
Бприслівник
|
3неначе
|
Всполучник
|
4верхи
|
Гприйменник
|
|
Дчастка
|
7. Установіть
відповідність між фразеологізмом та значенням.
1. мастити
салом п’яти
|
А. плакати
|
2. сміятися
на кутні
|
Б. Готуватися до втечі або втікати звідки-небудь.
|
3. як
виросте трава на помості
|
В. Сміятися
|
4. як за
гріш ма́к
|
Г. багато
|
|
Д ніколи
|
8. Установити
відповідність між словом та його характеристикою.
1. яблуко
|
А. однакова кількість букв і звуків
|
2. безцінь
|
Б. на два звуки більше , ніж букв
|
3. пасьянс
|
В. на один звук більше, ніж букв
|
4. під'яр'я
|
Г. на один звук менше, ніж букв
|
|
Д. на два звуки менше, ніж букв
|
9. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ,
доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ.
1означено-особове
|
АНе хвали мене в вічі, не гудь поза очі.
|
2неозначено-особове
|
БДоберемося за три годиночки, за стонадцять верст до
родиночки.
|
3узагальнено-особове
|
ВЗавіяло, заговорило снігом у полі, попід садом і в саду.
|
4безособове
|
ГМовчить мій цілий світ, загорнутий в лихі словесні
целофани.
|
|
ДЗелене море зроблять із Дніпра.
|
10.
З'ясуйте,
якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
(1)Геніально обдарована сценічно, вокально й пластично, (2)вся (3)мовби зіткана з
найтонших нервових волокон, Марія Заньковецька сорок років владарювала на
сцені, (4)сіючи захват,
хвилюючи уми.
А
|
Б
|
В
|
Г
|
Д
|
|
1
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
|
|
|
3
|
|
|
|
|
|
4
|
|
|
|
|
|
Азайменник
Бдієприкметник
(як форма дієслова)
Вдієприслівник
(як форма дієслова)
Гприслівник
Дчастка
11.
Поширеним
є речення А Дід був ковалем.
БМинула
тривожна ніч. В Хай він чекає.
ГОсінь буде
ясніти. Д Дві верби
говорили-балакали.
12. Позначте рядки, у яких
в усіх словах спрощення в групах приголосних позначається на письмі:
1піз..ній,
гіган..ський, безсовіс..ний, балас..ний
2цінніс..ний,
виїз..ний, швидкіс..ний, перехрес..ний
3заздріс..ний,
кіс..лявий, бороз..на, улес..ливий
4тиж..невий,
пристрас..ний, чес..но, міжоблас..ний
5волос..ний,
особистіс..ний, зліс..ний, капос..ний
6зап’яс..ний,
очис..ний, захис..ник, буревіс..ник
13. Установіть відповідність
між словами та способами їх творення:
1працездатний,
землемір, водогін
|
Аскладання основ
|
2обніжок,
настільний, неробство
|
Бпрефіксально-суфіксальний
|
3випадковість,
їдучи, барвінковий
|
Всуфіксальний
|
4заклик,
переділ, вимір
|
Гбезсуфіксальний
|
|
Дпрефіксальний
|
14. Установіть
відповідність між складнопідрядними реченнями та типами їх підрядної частини:
1Якби мені сила та воля, жив би без горя (Нар. творчість).
|
Апідрядне
умови
|
2Теплий туман слався по полю й наливав балку по самі
вінця, так що дерева потопали в ньому
(М. Коцюбинський). |
Бпідрядне
наслідку
|
3Соборна Вкраїно, всі храми твої відбудуєм, щоб лунами
дзвонів сягнути духовних вершин
(С. Шевченко). |
Впідрядне
мети
|
4Україна моя починається там, де доля моя усміхається
(П. Осадчук). |
Гпідрядне
місця
|
|
Дпідрядне
з’ясувальне
|
15.
Позначте
рядок, у якому всі іменники належать до жіночого роду:
А вуаль, Чилі,
акварель, Міссісіпі
Б зала, синиця,
воєвода, комісія
В загс, ГЕС,
жовч, пастораль
Г бязь, СДПУ,
Токіо, юнь
Д сутінь, путь,
степ, галузь
16.
З’ясуйте,
яким компонентом ускладнено просте речення.
Речення (розділові
знаки пропущено)
|
Ускладнювальний компонент
|
1Знала я дочко за ними принаймні три чесноти.
|
Ауточнювальна
обставина
|
2Зовні однак ніщо не віщувало рясної травневої грози.
|
Бзвертання
|
3Під вечір годині о сьомій самотній блукав я в саду.
|
Ввставне
слово
|
4Де він там зачепився старий бурлака.
|
Годнорідні
означення
|
|
Двідокремлена
прикладка
|
17. Поставити наголоси у словах.
Бородавка, грошей, разом, чорнозем, приятель,
вантажівка, глинозем, бюлетень, спина, виразний.
18. Записати слова правильно, знявши риску.
Аби//який, де//небудь, де//з//ким, с//покон//віку,
на//жаль, будь//чий, будь//ласка, військово//полонений, лимонно//кислий,
віце//адмірал.
Немає коментарів:
Дописати коментар