Сторінки
▼
13 трав. 2018 р.
12 трав. 2018 р.
Тренувальне тестування № 9 Підготовка до ЗНО
1 Установіть відповідність
|
||
Фразеологізм
1 мати лій у голові
2 у голові на зябне орано 3 прибитий на цвіту 4 битий жак |
Синонім
А не всі вдома
Б мішком з-за рогу вдарений В сам чорт не брат Г старий вовк Д не в тім’я битий |
|
2 Установіть відповідність
|
||
Фразеологізм
1 дірка від бублика
2 годувати злидні 3 кишка тонка 4 як дурному з гори бігти |
Синонім
А мотузяна душа
Б хвіст собачий В як Сірку муху з’їсти Г без вогню пекти Д трубити в кулак |
3 Прочитайте речення. Установыть відповідність між словом та частиною
мови.
І 1)чим 2)вище сягає 3)срібноголосий співун, тим барвистіша дзвенить 4)над землею мелодія (К.Наріжний).
1 Чим
|
А Прийменник
|
2 Вище
|
Б Прикметник
|
3 срібноголосий
|
В Прислівник
|
4 Над
|
Г Сполучник
|
|
Д Частка
|
4 Укажіть рядок, у якому всі пари слів – пароніми:
а) веселий – щасливий; швидкий – повільний; б) далекий– близький; знайомий – маловідомий; в) музичний – музикальний; робочий – робітничий;
г) усміхнений – похмурий; усмішка – посмішка;
ґ) бити байдики – точити ляси; ревма ревіти – заливатися сміхом.
а) веселий – щасливий; швидкий – повільний; б) далекий– близький; знайомий – маловідомий; в) музичний – музикальний; робочий – робітничий;
г) усміхнений – похмурий; усмішка – посмішка;
ґ) бити байдики – точити ляси; ревма ревіти – заливатися сміхом.
5 Прочитайте речення. Яким членом речення виступає
слово «ЖНИВА»?
Вінець хліборобської праці — щедрі жнива (В. Скуратівський).
А підмет Б
присудок В додаток Г обставина
6 Установіть
відповідність між членом речення та
словом. Прочитайте уважно речення.
Тож 1)будьмо
свідомими того, що 2)кожен українець є спадкоємцем 3)глибокої і мудрої нації, багатої 4)духовно і морально, і не ганьбімо
пам'яті наших пращурів (Г. Лозко)
1 Будьмо свідомими
|
А підмет
|
2 кожен українець
|
Б додаток
|
3) глибокої
|
В присудок
|
4 духовно
|
Г означення
|
|
Д обставина
|
7 На
місці пропуску ПОТРІБНО поставити
апостроф.
А тьм…яний
Б без…ініціативний В в…язкий Г
порт…єра
8
Знайдіть непоширене речення.
А Дехто з
присутніх замешкався. Б Ця ніч була короткою. В Життя – велика ковзаниця Г Надворі світлашає.
9 Уважно
прочитайте речення.
Залетить туди часом зозуля, та ні разу своє «ку-ку» не
вигукне на гілці й уже поспішає геть, налякана завороженою тишею (О. Донченко).
Чим виступає слово
«ку-ку» у поданому реченні?
А Підметом Б не
виступає членом речення В додатком
Г означенням.
10 Установіть відповідність між групою слів за
значенням та їх вираженням.
1)
Синоніми;
2) антоніми; 3) діалектизми; 4) фразеологізм; 5) омофони. |
А) Прут, прут;
Б) плай, ватра; В) взяти ноги в руки; Г) безкраїй, безмежний; Ґ) реготати – ревіти; Д) пролісок, бузок. |
11 Укажіть значення вислову «вилити душу»:
а) поділитися найсокровеннішим; б) розповісти про те, що наболіло;
в) дати власну оцінку подіям, фактам, явищам; г) трактування певних явищ з точки зору власного світобачення; ґ) обміркувати важливе рішення.
а) поділитися найсокровеннішим; б) розповісти про те, що наболіло;
в) дати власну оцінку подіям, фактам, явищам; г) трактування певних явищ з точки зору власного світобачення; ґ) обміркувати важливе рішення.
12 Назвіть, кому
належать слова ;
«Браття і дружино!
Лучче
ж би потятим бути,
аніж
полоненим бути.»
А князю Ігорю Б князю
Всеволоду В Святославу
Київському Г Овлуру
13 Інфінітив любити є
означенням у реченні
А Любити — це важка праця. Б
Спробуй любити своїх близьких.
В
Життя вчить пас любити й ненавидіти.
Г Мистецтво любити дається тільки людині. Ґ
Ми живемо, щоб любити.
14
Установіть відповідність між героєм твору та автором цього твору.
1
Пантелеймон Куліш
|
А Іван Дідух
|
2 Леся
Українка
|
Б Азазель
|
3 Микола
Хвильовий
|
В Черевань
|
4 Іван
Франко
|
Г Той, що
греблі рве
|
|
Д Доктор
Тагабат
|
15 Знайдіть
слово з наголосом на другому складі.
А олень Б випадок
В донька Г чорнослив Д дрова
16 Спрощення
на письмі відбувається у слові.
А. облес…ливий Б шіс…сот
В невіс…ці Г кіс…лявий Д аванпос…ний
17 Автором «людової
повісті» називали.
А Івана Франка Б Івана Нечуя-Левицького В Г.Квітку-Основ’яненка Г Миколу Хвильового
18 Літера
Є позначає один
звук у слові.А під‘єднаний Б
Рєпін В портьєра Г вольєр
19 Разом пишеться складне слово в рядку. А жовто…блакитний Б міні…проект
В мікро…економіка Г стоп…кран
Д діаметрально…протилежний.
20 Якову де
Бальмену присвячений твір.
А «Тіні забутих предків» Б «Катерина»
В «Мойсей» Г «Земля»
Д « Інтермецо».
21. Чим виступає в реченні слово «пшениці»?
Червоніло
ціле морс колосків пшениці.
А Додатком Б
Означенням В Присудком
Г Підметом Д Обставиною.
22 Усі
іменники вживаються тільки в однині:
а) Дніпро, Кавказ, побачення, щастя; б)радість, сміх,
молоко, глина;
в) листя, мрійність, сіль,пташеня; г)синь, зустріч,глибінь,
солома. Усього: 41 б.
2 трав. 2018 р.
1 трав. 2018 р.
Дорогі восьмикласники, готуймося до самостійної роботи) Завдання для самоконтролю!
1. Знайдіть рядок, у якому допущено
пунктуаційну помилку.
А
Вибудована на тонкій інтуїції і вивірена
100-літнім досвідом, вона з користю прислужиться кожному, в тому числі великою
мірою і нам медикам.
Б Зіткнувшись з будь-якими
труднощами знаходь в них чисту радість
(Нік Вуйчич)
В Доглядаючи за серцем, турбуєшся
про майбутнє.
Г Читаючи роман, я потрапила у
моторошний віт пригод.
2.
Відокремлений додаток є в реченні ( розділові знаки пропущено).
А Віднайшовши героїчний життєвий ідеал нація не боїться вже ніяких фізичних ударів
(Олег Ольжич).
Б
Кров пролита для великої мети не засихає (Народна
творчість).
В Звірившись на море ти
перестаєш належати сам собі (Григорій Сковорода).
Г Інколи людина шукає у всіх
недоліки окрім себе.
3
Установіть відповідність між відокремленим членом речення та прикладом.
1
означення
|
А І прийде гідна старість -
нагорода гарної юності!
|
2
прикладка
|
Б Даруючи радість іншим, не забудь
про себе.
|
3
обставина
|
В За винятком Васильченка, усі
хлопці завершили роботу.
|
4
додаток
|
Г Ви ще не знаєте, на що здатна
людина, наповнена болем та смутком за
своє дитя.
|
|
Д Ми знаємо, хто ми є, але не
знаємо, ким ми можемо бути. Вільям Шекспір
|
4
Відокремлена обставина є в реченні (розділові знаки вилучено)
А. Ти не можеш віднайти жодного
друга не нашукавши разом з ним і двох-трьох ворогів ( Г.Сковорода).
Б. І що це за мода пішла не встигнеш босоніж вискочити з хати
одразу сварять
а то й духопелять тебе і називають
магометом вариводою лоботрясом.
В Щасливі та втомлені вони згадували про усі екскурсії
з теплотою.
Г Замість помогти Олесь сів на лавці
та мовчав.
5
Укажіть правильне твердження.
Відокремлюватися можуть:
А головні та другорядні члени
речення; Б додаток,
означення, підмет та присудок;
В додаток, означення, обставина;
Г головні члени речення.
6
Укажіть правильне твердження. Прочитайте речення уважно ( розділові знаки
вилучено).
Одягнена в батьків кожух
Марія не боялась холоду і впевнено ступила через поріг.
А
дієприкметниковий зворот одягнена в батьків
кожух не
відокремлюється на письмі комами, бо стоїть перед означуваним словом іменником.
Б дієприкметниковий зворот одягнена в батьків кожух
відокремлюється на письмі комами, бо має додаткове значення
обставини.
В дієприкметниковий зворот одягнена в батьків кожух
відокремлюється на письмі комами, бо стоїть перед означуваним словом займенником.
7 Знайдіть речення, у якому
відокремлений член речення виражений дієприслівниковим зворотом.
А Слова,
сказані тихо та ніжно, завжди переважать найгучніший крик!
Б Ваш час обмежений, не витрачайте його, проживаючи чуже
життя.Стів Джобс
В У ній, окрім теплоти та розуміння,
завжди жило якесь найвище почуття любові до усього живого.
Г На високому пагорбі, зітканому з
первоцвітів, промінчики сонця
виблискували на росі.
8 Прочитайте уважно речення. Завдання: укажіть, чим ускладнене
подане речення.
Зачарований світом, натхненно і мудро творив
ходу.
А
відокремленим додатком;
Б відокремленою прикладкою;
В відокремленою обставиною; Г
відокремленим означенням; Д
однорідними членами речення.
9 Продовжіть речення відокремленою прикладкою.
9 Продовжіть речення відокремленою прикладкою.
У дверях
аудиторії стоїть староста…
А
чекаючи учителя;
Б їхній друг та помічник;
В осліплений
яскравим сонцем; Г і очікує на учителя.
10 Прикладка не відокремлюється на
письмі комами, якщо
А стоїть
перед означуваним словом; Б має
значення «в ролі кого, чого»;
В виражена
власним іменем; Г має
значення обставинного характеру.
11 Виконайте синтаксичний розбір
речень.
А Досвідчений учитель, він завжди ретельно готувався до проведення уроків.
Б
Крім цмину піскового, на Україні ще поширені
цмин щитоносний.
12 Виправте помилки.
Запишіть речення, правильно використовуючи відокремлені члени речення.
А Працюючи тиждень, ремонт був
завершений.
Б Учні, подорожуючі старовинним містом
Лева, були втомлені, однак щасливі.
В Вивчаючи економіку, у нас не було
ніяких проблем.
Г Життя складається із моментів, запам’ятавшихся своєю неординарністю.