Сторінки

29 черв. 2018 р.

Етюд "Зефір"


Результат пошуку зображень за запитом "песик"
Зранку злива. Звивисто загравами заморосило. Знадвору  заящав Зефір- замерз. Змилостивилися і запустили забавного зубатого звіра-пса. Знадобилося зотрохи     заохотити зичливця запашною зупою.  Зажохано зобідав . Закрутився знайдибіда.  Зумисне заволік здрібніле залізяччя за  засінок. Зирк-зирк. Закрутився, задзеленчав. Загомонів знахідкою. Затісно Зефіру. Зголосилися  зумисне забіяку зазнайомити з   знахабнілим замурзаним зівакою-котом. Загавкотів, зіщурився, зайшовся злісним зявкотінням. Заскоче зненацька- знову здійметься зойком. Забре-хав-ся! Заллється  звір – зась. Забрали зіваку. Зефір засмутився. Зазирав-зазирав- заховали  здрібнілого зовсім. Заспокоївся, заліг. Зіщулив зочиці. За-че-кав-ся. Змучився, задрімав. Завечоріло. Знадвору   завешталася заграва.  Зефірчик знову засновигає  змоклим задвірком. Затяжно захропів.
За-хис-ник!
Словничок:
Зупа- суп(діалектне);
Залізяччя- шматки заліза;
Засінок – загородка у сіней;
Зявкотінням – розм., правильно  «дзявкотінням».

27 черв. 2018 р.

Якщо прагнеш успіху, вкладай частинку себе в те, чим займаєшся.

Мій покійний батько колись у справах їздив до Києва, як я ходжу на роботу.
А я, на жаль, тільки з дітьми на екскурсії, через це не  знаю міста зовсім.
А тут на носі: їхати на Міжнародну конференцію до столиці. Сказати, що я переживала- ні.
Мабуть, відчувала, що цього дня у мене буде ангел-охоронець.
Спочатку про задум, який об'єднав нас- учителів, бібліотекарів, науковців, навколо однієї ідеї-
створити Абетку, в якій усі слова  з однієї літери. Для мене це був свого роду відпочинок для душі -
створити щось цікаве, дотримати єдності стилю, не схибити у грі слів, достукатися до майбутнього
читача. Ця крута ідея народилася у вельмишановної пані Ганни Володимирівни Онкович, за що ми,
співавтори, їй  красно дякуємо і схиляємо голову перед великою титанічною працею. Окреме слово дяки
Наталії Мавдрик, яка втілила ідею і готові тексти( і власні також) у єдину збірку.
26 червня 2018 р.  Запрошення на ХХVІІ міжнародна конференція «Мова і культура»  прийняте.
Значить, дорога, враження, виступ, позитив, нові знайомства - усе попереду.
Дорога до міста Києва  виявилася легкою та сонячною, бо  дісталася відносно швидко. Я уже писала,
що міста  зовсім не знаю, тобто не орієнтуюсь. Напередодні моя добра віртуальна подруга Наталія
Рудніцька запропонувала свою допомогу. Чесно, я знала, що доля дарує мені прекрасних людей на життєвій
стезі, але щоб так багато усього позитивного життєрадісного, отакого крутецького, шалено  швидісного
позитивчику… У цьому - вся Наталія. Я безмежно вдячна за зустріч( у першу хвилю тет-а-тет теплих
обіймів), за підземку, за подорож вуличками м.Києва, за “хай там буде та сумка- ти ж крута”( точно не
пам”ятаю), але це ---- безпосередність і легкість… причому у всьому: у поглядах, у думках, у діях. А ще вдячна
за класне лАте, за Шевченка ( і пам”ятник, і вірші), за пошуки аудиторії в університеті Шевченка і
 вигуки радості; “Еврика! Ми її знайшли!”, за підтримку під час виступу. Дякую за те, що провели назад до автовокзала, посадила на автобус… Я знаю, що Кам”янець-Подільський має не лише крутезну вчительку Наталію Рудніцьку, але й суперову Людину ( про неї ж).
Про конференцію окреме слово. За ініціативи професора Ганни Онкович усі співавтори Абетки зібралися за круглим столом. “Унікальний керівник усього дійства – від ідеї до презентації готових видань – Ганна Онкович! Творча, небайдужа, фахівець високого класу!” - погоджуюсь зі словами Валентини Бойко, головного редактора  Інформаційний збірник для директора школи та завідувача дитячого садка.  Присутні мали змогу почути про ідею створення Абетки, ознайомитися із фаховим журналом Всесвітня література, номером Інформаційний збірник для директора школи та завідувача дитячого садка з нашою Абеткою) Дякую Валентині Бойко за те, що  надрукували в збірничку деякі твори з Абетки. Дуже сподобалася доповідь Ірини Стеценко- не вчитель за освітою, але вчитель за покликанням. Зайдіть до неї на сторінку Логіки світу, дізнаєтесь про потужні та прекрасні ідеї для дошкільнят. Науковець Ганна Лесик (Ганнуся Горіх), вчителька Сніжана Бутко, головний редактор видавництва Валентина Бойко, журналіст і редактор Ніна Багнюк - автор найбільшої кількості текстів у презентованих виданнях у виданнях, професор Ганна Онкович, письменник Микола ,Владзімірський, вчителька Ірина Рожок…
От і завершився ще один день. Нові друзі, нові знайомства.

Кредо тижня: якщо  прагнеш нового, будь готовий до нових можливостей) Успіхів Вам, щирі мої друзі)
)Фото Валентины Бойко.Фото Валентины Бойко.Фото Валентины Бойко.Фото Валентины Бойко.Фото Валентины Бойко.Фото Наталіи Рудніцьки.Фото Наталіи Рудніцьки.Фото Наталіи Рудніцьки.

13 черв. 2018 р.

Дорогі випускники 9 класу, пропоную вашій увазі список літератури на літо (українська література)


  • 10 клас

Література 70-90-х років ХІХ ст.:Іван НЕЧУЙ-ЛЕВИЦЬКИЙ. «Кайдашева сім’я».
Панас МИРНИЙ. «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»,
Іван КАРПЕНКО-КАРИЙ. «Мартин Боруля»,
Михайло СТАРИЦЬКИЙ. «Облога Буші»,
Борис ГРІНЧЕНКО. «Каторжна»,
Іван ФРАНКО. «Перехресні стежки», «Мойсей», «Сойчине крило».
Українська література 1910-х років:
Михайло КОЦЮБИНСЬКИЙ. «Intermezzo», «Тіні забутих предків»,
Ольга КОБИЛЯНСЬКА. «Земля», «Valse melancholique»
Василь СТЕФАНИК. «Камінний хрест»,
Леся УКРАЇНКА. «Лісова пісня»,
Олександр ОЛЕСЬ   «По дорозі в Казку»,
Володимир ВИННИЧЕНКО. «Момент»
Результат пошуку зображень за запитом "цікава українська підліткова проза"



10 черв. 2018 р.

Анаграми допомагають розвивати спостережливість та кмітливість)

Шановні читачі блогу, тепер ви зможете самостійно скласти завдання-анаграми для своїх учнів. У цьому вам допоможе ГЕНЕРАТОР  ЗАВДАНЬ "АНАГРАМИ"
ОСЬ ДО ПРИКЛАДУ, ЯКІ ВИЙШЛИ В МЕНЕ)

Цікаво про метод "РАФТ"

Мінливий світ. І не виняток - сучасні діти.
 Потрібно не просто навчити учнів, а показати, де і як, чому і навіщо цей матеріал потрібен. Розвиток критичного мислення стає  популярним за часів соціальних змін. Чому? Відповідаю: у швидкоплинному потужно інформаційному середовищі важливо не лише зазубрити чи досконало вивчити  теоретичний метріал, а необхідно вміти ним користуватися. Твори  на уроках літератури ми вивчаємо не заради програми, а для того щоб донести якусь істину, спробувати уявно побувати в тій чи іншій ситуації, засудити героя чи, а це дуже важливо, зрозуміти його(героя) вчинки і подивитися на усі життєві перипетії через призму власного досвіду( хоча ви скажете:"Який там досвід у малих дітей чи підлітків?"). 
Нещодавно на уроці укранської літератури у своєму 8-Б класі після вивчення твору "Місце для дракона" Ю.Винничука задала домашнє завдання: написати твір-роздум(невеличкий) на тему: "Що сталося б з драконом Грицьком, якби  він  вдався до втечі". Зацитую лишень одну із робіт:
-  Грицько, дізнавшись про наміри князя вбити його, вирішив уникнути конфлікту та полетів до Китаю. У чужій країні познайомився із  старим сенсеєм, що допоміг сором'язливому Грицьку оволодіти кунгфу, вміти знаходити мудрі рішення на будь-які питання,  мислити  на 5 кроків уперед. Пройшло кілька років, можливо, й більше. Дракон повернувся до рідної печери. Про нього  тут уже й забули. Князь  заборонив відвідувати  цю місцину. 
О диво)  Наш Грицько зустрів у своїй печері чарівну дракониху Марусю. Спочатку вони не могли порозуміти, але згодом же стали єдиним цілим. Гармонія та спокій  в родині воцарились. 
Сучасний світ диктує нам  запит на  творчих та критично мислячих випускників, а не просто виконавців. Тому виникає потреба використовувати на уроках ефективні методи для залучення  школярів до активного, спільного навчання. Учитель не мусить  "підносити" учням готовий матеріал,  а  повинен навчити застосовувати свої знання на практиці.
Сьогодні хочу познайомити вас, дорогі читачі блогу, із  цікавим методом "рафтинг"( або ж РАФТ). Ну що ж  поговорімо про цікавинку, яку може підхопити на "Ура!" кожен учень. Наші діти люблять вигадувати та придумувати різні історії . Правда ? Цей метод для них. Ви зможете оцінити не лише ваші зусилля, а можливості ваших вихованців щодо написання текстів. 
ОСНОВНЕ ЗАВДАННЯ УЧНЯ ЯК ТВОРЦЯ: РОЗПОВІСТИ ВІД ІМЕНІ ОБРАНОГО ГЕРОЯ ПРО СЕБЕ ЧИ ПРОБЛЕМИ ТВОРУ. ВЖИВАЮЧИСЬ У ВІДПОВІДНУ РОЛЬ. Використання РАФТу сприяє міжпредметної інтеграції змісту навчання. Важливо, щоб теми запропоновані учням були пов'язані не лише з літературними творами, а й висвітлювали проблеми сучасності.
Прочитавши  твір "Місце для дракона" Ю.Винничука, дяти можуть обрати запропоновані учителем теми для створення РАФТу:
- написати лист-звернення дракона Грицька  із проханням про допомогу;
- sms-повідомлення від  князя, який не знає що вдіяти  після скоєного лиха тощо.

Тепер про будову РАФТ.