Мінливий світ. І не виняток - сучасні діти.
Потрібно не просто навчити учнів, а показати, де і як, чому і навіщо цей матеріал потрібен. Розвиток критичного мислення стає популярним за часів соціальних змін. Чому? Відповідаю: у швидкоплинному потужно інформаційному середовищі важливо не лише зазубрити чи досконало вивчити теоретичний метріал, а необхідно вміти ним користуватися. Твори на уроках літератури ми вивчаємо не заради програми, а для того щоб донести якусь істину, спробувати уявно побувати в тій чи іншій ситуації, засудити героя чи, а це дуже важливо, зрозуміти його(героя) вчинки і подивитися на усі життєві перипетії через призму власного досвіду( хоча ви скажете:"Який там досвід у малих дітей чи підлітків?").
Нещодавно на уроці укранської літератури у своєму 8-Б класі після вивчення твору "Місце для дракона" Ю.Винничука задала домашнє завдання: написати твір-роздум(невеличкий) на тему: "Що сталося б з драконом Грицьком, якби він вдався до втечі". Зацитую лишень одну із робіт:
- Грицько, дізнавшись про наміри князя вбити його, вирішив уникнути конфлікту та полетів до Китаю. У чужій країні познайомився із старим сенсеєм, що допоміг сором'язливому Грицьку оволодіти кунгфу, вміти знаходити мудрі рішення на будь-які питання, мислити на 5 кроків уперед. Пройшло кілька років, можливо, й більше. Дракон повернувся до рідної печери. Про нього тут уже й забули. Князь заборонив відвідувати цю місцину.
О диво) Наш Грицько зустрів у своїй печері чарівну дракониху Марусю. Спочатку вони не могли порозуміти, але згодом же стали єдиним цілим. Гармонія та спокій в родині воцарились.
Сучасний світ диктує нам запит на творчих та критично мислячих випускників, а не просто виконавців. Тому виникає потреба використовувати на уроках ефективні методи для залучення школярів до активного, спільного навчання. Учитель не мусить "підносити" учням готовий матеріал, а повинен навчити застосовувати свої знання на практиці.
Сьогодні хочу познайомити вас, дорогі читачі блогу, із цікавим методом "рафтинг"( або ж РАФТ). Ну що ж поговорімо про цікавинку, яку може підхопити на "Ура!" кожен учень. Наші діти люблять вигадувати та придумувати різні історії . Правда ? Цей метод для них. Ви зможете оцінити не лише ваші зусилля, а можливості ваших вихованців щодо написання текстів.
ОСНОВНЕ ЗАВДАННЯ УЧНЯ ЯК ТВОРЦЯ: РОЗПОВІСТИ ВІД ІМЕНІ ОБРАНОГО ГЕРОЯ ПРО СЕБЕ ЧИ ПРОБЛЕМИ ТВОРУ. ВЖИВАЮЧИСЬ У ВІДПОВІДНУ РОЛЬ. Використання РАФТу сприяє міжпредметної інтеграції змісту навчання. Важливо, щоб теми запропоновані учням були пов'язані не лише з літературними творами, а й висвітлювали проблеми сучасності.
Прочитавши твір "Місце для дракона" Ю.Винничука, дяти можуть обрати запропоновані учителем теми для створення РАФТу:
- написати лист-звернення дракона Грицька із проханням про допомогу;
- sms-повідомлення від князя, який не знає що вдіяти після скоєного лиха тощо.
Тепер про будову РАФТ.