1. Спишіть, вставляючи пропущені букви. З кожним із виділених слів складіть складне речення. Був зв..чайний б..р..зневий ДЕНЬ. УДЕНЬ квасило, сніг т..мнів, осідав, ховався у видолинки й скупо плакав, пускаюч.. з-під себе тоненькі струмочки. У небі ч..нилося якесь сум'яття: то наповзали густі сірі хмари, то враз наче хто роздирав їх - і в..глядали озерця сліпучої сині. А вночі хмари кудись зн..кали, в небі ро..кошував бл..скучий ГОЛУБУВАТИЙ місяць. I здавалося, що то од його холодних променів уранці калюжі застигло голубіли. (В.Кава). 2. Запишіть складні слова разом, окремо або через дефіс. З підкресленим словом складіть і запишіть речення, ускладнивши його звертанням. Довго/тривалий, пів/Києва, екс/президент, із/за, по/нашому, загально/відомий, казна/на/чому, пів/огірка, все/таки, авіа/квиток, червоно/щокий, суспільно/корисний, культурно/корисний, сто/мільйонний, віч/на/віч, подай/но, з/поміж. --------- 3. Доберіть до поданих слів синоніми. Джерело, степ, існування, хліб, праця, таємниця, казати, гарний, балакати, багатство, мальовничий, відповідь, ворог, зоряність. 4. Запишіть словосполучення, узгодивши числівники з іменниками. П'ятсот тридцять три (стілець), дев'яносто п'ять (гривня), семеро (студент), два (українець), двоє (українець), обидва (брат), третина (читач), багато (виборець), одна шоста (аркуш), три і одна п'ята (метр), півтора (сторінка), нуль (одиниця), двоє (вікно), чотири з половиною (відсоток), тисяча (примірник). 5. Спишіть текст. Розставте розділові знаки. Випишіть окремо слова кожної частини мови. Могутній дуб. Він пів тисячоліття Стоїть на Хортиці О дубе дубе хто тобі дав сили Устояти проти вітрів і злив Мабуть земля яка тебе зростила Мабуть народ який тебе садив. (Любов Забашта) 6. Напишіть твір на тему: "Мій Тарас Шевченко". Що ви думаєте про такий вислів Володимира Базилевського: "Цей колишній кріпак - один із найрозкріпаченіших поетів світу. Поет - слово для якого - акт сповіді?".
Сторінки
▼
Немає коментарів:
Дописати коментар