Сторінки

26 вер. 2017 р.

Самостійна робота для учнів 8 класу. Пісні Марусі Чурай

1.Легенда наділила Чураївну
а) неабияким талантом живописця;         б) неабияким музичним хистом;         в) вмінням вести переговори;                                    г) вмінням дарувати  людям радість.
2.Маруся Чурай була родом із
а) Волині;         б) Поділля;                 в) Полтави;                    г) Київщини.
3. У народі пісня “За світ стали козаченьки “ відома  ще як “Засвистали козаченьки”. Це свідчить про
а) різноплановість сюжету народної творчості;
б)  варіативність народної творчості;
в) схожість народних та авторських пісень;
г) популярність народної пісні.
4. Марусю Чурай порівнюють
а) з Лесею Українкою;                б) Явдохою Зуїхою;
в) давньогрецькою поетесою Мапфо;            г) Роксоланою.
5. Чому Б.Хмельницький помилував  співачку Марусю Чурай?________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. За що Марусю засудили до страти?____________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Упишіть назви пісень, авторство яких приписують Марусі Чурай.____________________________________________________________________________________________________________________________________-_
8. Установіть відповідність.
Назва пісні
Уривок
1.      “За світ стали козаченьки”
а)Котра дівчина чорні брови має,
То тая дівчина усі чари знає.
2 “Ой не ходи , Грицю”.
б) Трачу літа в лютім горі і кінця не бачу,
Тільки тоді і полегша,
Як нишком поплачу.
3. “Віють вітри, віють буйні”
в)Зовуть мене розбійником.
Кажуть — розбиваю.
Ще ж нікого я не вбив.
Бо й сам душу маю.

г)Не плач, не плач, Марусенько, Не плач, не журися,
Та за свого миленького Богу помолися!

9. Намалюйте словесний портрет Марусі Чурай, скориставшись портретом піснескладальниці на с. 19
10. Вправа «Продовжіть речення»
1.Маруся Чурай – це…
2.Вирушаючи у похід козаки ніколи не свистали, бо це____________
3.Козака чекатиме неприємність у поході, якщо______________________________
4.Художній засіб «трачу літа» називається__________________
5.Маруся варила зілля у... _______________________________
6.Мама била Марусю за те,... ____________________________
7.Без милого стане світ..._____________________Результат пошуку зображень за запитом "маруся чурай"


Вправа “Віднови втрачене”
«Засвіт встали козаченьки»

У пісні розповідається, як козаченьки________________________________. Козак заспокоює свою кохану Марусю та просить _____________________________________________________.
Проводжає мати свого сина в далеку дорогу й просить його «через ____________недільки» додому вертатись. Молодий козак не вірить, що швидко повернеться з походу, бо «кінь вороненький _________________». Син не знає, чи вернеться живим, чи ляже в полі, а тому просить матір прийняти його кохану __________________ «як рідну дитину». Мати бідкається, що ж то за час настав, «щоб чужая дитиночка За рідную стала».
Тема: зображення ______________, розлучення ___________________________.
Ідея: звернення сина до матері, щоб ______________________________________
Жанр: _____________________ пісня.
Художні особливості твору
Епітети: _____________________________________________________.
Повторення: _______________________ куплети.
Метафори: ________________________________________________________
Звертання: ___________________________________________________________
Риторичні оклики:_______________________________________________________________
Риторичне запитання: _________________________________________________

_______________________________________________________________________________
Вправа “Віднови втрачене”
«Віють вітри, віють буйні»

Пісня Марусі Чурай «Віють вітри, віють буйні» передає почуття ________________________, яка страждає________________________________. Для неї це – «люте горе», вона себе порівнює з ____________, що росте на піску, без роси, на сонці. Починається твір поетичним ____________- (дерева гнуться – сльози не ллються) і закінчується риторичними питальними та _______________ реченнями. Має струнку організацію, дуже мелодійний, і донині користується популярністю.
Тема: відтворення _____________________________________.
Ідея: возвеличення __________________________________.
Художні особливості твору
Метафори: ___________________________________
Епітети: __________________________________________________________
Риторичні запитання: __________________________________________________________________________________________________________________________________________

Риторичний оклик: __________________________________________________________________________________

Немає коментарів:

Дописати коментар