1.Легенда наділила Чураївну
а) неабияким талантом живописця; б) неабияким музичним хистом; в) вмінням вести переговори; г) вмінням
дарувати людям радість.
2.Маруся Чурай була родом із
а) Волині; б) Поділля; в) Полтави; г) Київщини.
3. У народі пісня “За світ стали
козаченьки “ відома ще як “Засвистали
козаченьки”. Це свідчить про
а) різноплановість сюжету народної
творчості;
б)
варіативність народної творчості;
в) схожість народних та авторських
пісень;
г) популярність народної пісні.
4. Марусю Чурай порівнюють
а) з Лесею Українкою; б) Явдохою Зуїхою;
в) давньогрецькою поетесою Мапфо; г) Роксоланою.
5. Чому Б.Хмельницький помилував співачку Марусю
Чурай?________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. За що Марусю засудили до
страти?____________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Упишіть назви пісень, авторство яких
приписують Марусі Чурай.____________________________________________________________________________________________________________________________________-_
8. Установіть відповідність.
Назва пісні
|
Уривок
|
1.
“За світ стали козаченьки”
|
а)Котра дівчина чорні
брови має,
То тая дівчина усі чари знає.
|
2 “Ой не ходи ,
Грицю”.
|
б) Трачу літа в лютім
горі і кінця не бачу,
Тільки тоді і полегша,
Як нишком поплачу.
|
3. “Віють вітри,
віють буйні”
|
в)Зовуть мене
розбійником.
Кажуть — розбиваю.
Ще ж нікого я не
вбив.
Бо й сам душу маю.
|
10. Вправа
«Продовжіть речення»
1.Маруся Чурай – це…
2.Вирушаючи у похід
козаки ніколи не свистали, бо це____________
3.Козака чекатиме
неприємність у поході, якщо______________________________
4.Художній засіб «трачу
літа» називається__________________
5.Маруся варила зілля
у... _______________________________
6.Мама била Марусю за
те,... ____________________________
Вправа
“Віднови втрачене”
«Засвіт
встали козаченьки»
У пісні розповідається,
як козаченьки________________________________. Козак заспокоює свою кохану
Марусю та просить _____________________________________________________.
Проводжає мати свого
сина в далеку дорогу й просить його «через ____________недільки» додому
вертатись. Молодий козак не вірить, що швидко повернеться з походу, бо «кінь
вороненький _________________». Син не знає, чи вернеться живим, чи ляже в
полі, а тому просить матір прийняти його кохану __________________ «як рідну
дитину». Мати бідкається, що ж то за час настав, «щоб чужая дитиночка За рідную
стала».
Тема:
зображення ______________, розлучення ___________________________.
Ідея:
звернення сина до матері, щоб ______________________________________
Жанр:
_____________________ пісня.
Художні
особливості твору
Епітети:
_____________________________________________________.
Повторення:
_______________________ куплети.
Метафори:
________________________________________________________
Звертання:
___________________________________________________________
Риторичні
оклики:_______________________________________________________________
Риторичне
запитання:
_________________________________________________
_______________________________________________________________________________
Вправа
“Віднови втрачене”
«Віють вітри, віють буйні»
Пісня Марусі Чурай «Віють вітри, віють
буйні» передає почуття ________________________, яка
страждає________________________________. Для неї це – «люте горе», вона себе
порівнює з ____________, що росте на піску, без роси, на сонці. Починається
твір поетичним ____________- (дерева гнуться – сльози не ллються) і
закінчується риторичними питальними та _______________ реченнями. Має струнку
організацію, дуже мелодійний, і донині користується популярністю.
Тема:
відтворення _____________________________________.
Ідея:
возвеличення __________________________________.
Художні
особливості твору
Метафори:
___________________________________
Епітети:
__________________________________________________________
Риторичні
запитання:
__________________________________________________________________________________________________________________________________________
Риторичний
оклик:
__________________________________________________________________________________
Немає коментарів:
Дописати коментар