ДЕВІЗ МІСЯЦЯ: Знання – дерево, а діло – плоди
30 квіт. 2018 р.
29 квіт. 2018 р.
27 квіт. 2018 р.
21 квіт. 2018 р.
Методичний прийом «Читання із маркуванням тексту»
Цей прийом — системна розмітка текста під час читання та
обдумування, що дозволяє значно активізувати процес сприйняття
інформації та підвищити його ефективність. Він допомагає не просто
усвідомлювати текст, а виділяти в ньому відоме/невідоме/цікаве, таким
чином «сортувати» інформацію.
Провівши маркування, учні позначають, наприклад,
• знаком «+» – що вже їм відомо;
• знаком «–» – що їм невідомо/або суперечить їхнім уявленням;
• знаком «!» – що їм цікаво/неочікувано;
• знаком «?» – що незрозуміло або про що б вони хотіли дізнатися
більше.
На практиці таке читання вимагає від учнів активного та уважного
ставлення до інформації. Як буває часто, учні незрозуміле просто
пропускають, а такий підхід до читання та визначення маркувального знаку
запитання зобов’язує їх з’ясувати невідоме
Радимо ресурси, які допоможуть вам у підготовці до ЗНО-2018!
- http://testportal.gov.ua - програмні вимоги та характеристики сертифікаційних робіт, критерії власного висловлювання, правильні відповіді, таблиці переводу тестових балів, т.і.
- http://93.178.252.244:8080/ - тренувальне он-лайн тестування на сайті Львівського РЦОЯО (переваги- тренування за темами)
- http://zno.osvita.ua/ - тести ЗНО минулих років онлайн, перевага – можливість одразу почитати коментар: тема, правило, правильна відповідь, http://zno.osvita.ua/ukrainian/ - за роками.
- https://www.slideshare.net/... - опорні схеми для підготовки до ЗНО з української мови
- http://osvita.ua/... - безкоштовний посібник для підготовки до власного висловлювання
- https://www.slideshare.net/... - перифрази й цитати про письменників
- https://www.slideshare.net/... - таблиця за творами української літератури
- http://shevchenko.ukrlib.com.ua/... - інтерактивна біографія Тараса Шевченка
- http://natalianemirovska.blogspot.com/... - міні-тест до ЗНО. «Неймовірна двадцятка «Завдання з української мови та літератури»(персональний блог вчителя)
- http://all4zno.net/... - фільми on-line з української літератури відповідно до програми ЗНО
- https://vintest.org.ua/... - електронна бібліотека з української літератури
- https://www.facebook.com/... - сторінка у Facebook: Підготовка до ЗНО з української мови і літератури (фразеологізми в алфавітному порядку, фонетичні завдання, схеми до теорії літератури, т.і.)
- http://znoclub.com/... - 7 ресурсів для перевірки своїх знань з української мови та літератури
- http://kievtest.org.ua/... - пам’ятки архітектури та образотворчого мистецтва, обов’язкові для розпізнавання абітурієнтами
- http://www.lvtest.org.ua/... - тренінг on-line . Дати і події з історії України
- http://istzno.dp.ua/... - тематичні тести з основних та пробних сесій ЗНО 2006 – 2017 рр.
- https://docs.google.com/... - безкоштовні курси підготовки до ЗНО з фізики
18 квіт. 2018 р.
17 квіт. 2018 р.
17 квітня 2017 року на базі Вінницької академії неперервної освіти відбулася зустріч освітян області із авторами підручників від видавництва "Ранок"
Неймовірно насичена творча атмосфера та прекрасні лектори)
КАРАМА́Н Станіслав Олександрович, автор підручників з української мови для 9 та 10 кл. з поглибленим вивченням, провів тренінг про особливості відмінювання числівників із використанням схем, ознайомив учителів-словесників із підручниками. На світлині я із Станіславом Олександровичем та його підручником (похвалюсь: за асистентування під час тренінгу отримала в подарунок із підписом!)
Столій Ірина Леопольдівна, провідний редактор видавництва "Ранок", ознайомила посібниками в розрізі підготовки учнів до ЗНО, а також із книгою "Читацька компетентність: інтерактивний збірник вправ для формування читацької майстерності". Дякую за позитивні емоції та корисну інформацію!
15 квіт. 2018 р.
10 квіт. 2018 р.
9 квіт. 2018 р.
ЯК СТВОРИТИ ФАНФІК
Дитина не боїться жити, бо покликана відкривати світ і, можливо, він існує до тих пір, поки дорослим вистачає інтересу іти слідом за вічно невгамовними та непосидючими дітьми…
Н. Марченко
Фанфік — жанр масової літератури, створеної за мотивами художнього твору фанатом цього твору для читання іншими фанатами, який не має при цьому комерційної мети.ДЛЯ ЧОГО ВЧИТЕЛЮ Й УЧНЮ ПОТРІБНІ ФАНФІКИ?ДЛЯ ЧОГО ВЧИТЕЛЮ Й УЧНЮ ПОТРІБНІ ФАНФІКИ?Фанфік може стати першою спробою пера, засобом розвитку учнівської креативності, творчої особистості.Фанфік може стати потужною мотивацією для вивчення літератури.Фанфік може стати одним із засобів глибокого розуміння природи художнього тексту.Фанфік може навчити поважати грамотність – чужу і власну.
Мета написання шкільних фанфіків у тому, щоб відійти од канонів традиційної письмової роботи (домашнього контрольного твору). Фанфік – вільна, динамічна форма письмової навчальної роботи, яка дасть змогу творчим школярам самореалізуватися, а вчителеві - виявити обдарованих дітей, спроможних створити вартісний художній текст.
Фанфіки можна не тільки пропонувати як домашню творчу роботу, а й звертатися до них на етапі актуалізації знань чи рефлексії.
Починаючи вже з 5-ого класу, учні можуть виконувати такі завдання:
• Придумати власну версію закінчення твору.
• Написати листа письменникові або героєві його твору.
• Описати особисту зустріч і розмову з персонажем твору.
• Створити замальовку за елементом художнього твору (образ –символ, репліка, монолог-роздум).
Тренувальне тестування до ЗНО (№6)
1. 1 Установіть
відповідність між словами обох колонок.
1 Фігуральний
|
А вислів
|
2 Фігурний
|
Б здравицю
|
3. Шкірний
|
В. орнамент
|
4 Шкіряний
|
Г рубець
|
5 Виголосити
|
Д піджак
|
|
Е здравницю
|
2. 2 Установіть
відповідність між фразеологізмом та
значенням.
1 Крутити хвостом
|
А домогтися
послуху
|
2 Укрутити хвоста
|
Б вдаватися до
нечесних дій
|
3. Через пень колоду.
|
В. говорити
нісенітницю
|
4 НЕСТИ ахінею
|
Г аби з рук
|
5 Сісти на голову
|
Д знахабніти
|
|
Е заважати
|
3 Визначте, у якому рядку
в усiх
словах на мiсцi
крапок треба ставити
м’який знак:
м’який знак:
а) шампiн.
йон, т..мяний, тон..ший, кiн..ця;
б) бал..зам,дон..чин, мен..шiсть,
яблун..цi, дiвчин..цi;
в)
пятисот, пан .ство, хустин..цi.
фал..ш, волин..с..кий;
г) рiз..бяр,
джерел..це, сiльський,
молот..ба, сяд..мо.
4
Установіть відповідність.
Фразеологізм
|
Антонім
|
1 жовтобзьобе горобеня
|
А як кіт наплакав
|
2 як на долоні
|
Б знатна птиця
|
3 аж кишить
|
В битий жук
|
4 невелике цабе
|
Г темний ліс
|
|
Д від горшка два вершка
|
5 Установіть відповідність.
Слово
|
Спосіб творення
|
1.
напад
|
А префіксальний
|
2.
веселковий
|
Б суфіксальний
|
3 надзвуковий
|
В префіксально-суфіксальний
|
4 підніжжя
|
Г безафіксний
|
|
Д основоскладання
|
6
Визначте, у якому рядку в усiх словах на мiсцi
крапок треба ставити
апостроф: а) п..ть, р. ябий, моркв..який, без..язикий, п..єдестал;
апостроф: а) п..ть, р. ябий, моркв..який, без..язикий, п..єдестал;
б) рiадв.яний, iн..єкцiя, зв..язок, Лук..яненко, в..янути;
в) транс..європейський, пiв.лблука, торф ..яний, черв..як; г) ал.лнс, к-.ювет,
вар..сте, без..ядерний,цв..ях.
7 Укажiть, у якому рядку допущено орфографiчну помилку:
а)згрупувати, згаснути,
здогадатися, змазати, змарнувати;
б)скрутити, стерти,
схвилювати, скiнчити, створити; в) спинити,
зчепити, скинути, сфотографувати, зносити; г) збирати, збити, зпекти, звернути.
зчепити, скинути, сфотографувати, зносити; г) збирати, збити, зпекти, звернути.
8 Закiнчення -у (-ю) у формi родового вiдмiнка однини мають усi
iменники в рядку: а) щавл.., каталог.., метрополiтен.., мотор..; б)процес.., жар… синтаксис.., Сгипт..; в) хист.,, родовод.., театр.., майданчик..; г) тенiс.., момент.., Ельбрус…конус…
iменники в рядку: а) щавл.., каталог.., метрополiтен.., мотор..; б)процес.., жар… синтаксис.., Сгипт..; в) хист.,, родовод.., театр.., майданчик..; г) тенiс.., момент.., Ельбрус…конус…
9.
Установіть відповідність між словом та частиною мови ( цифра вказує на наступне
слово).
(1)Усі, (2)на відміну від тітки, (3)люблять (4)бабусині пироги.
1 Усі
|
А прикметник
|
2 на відміну від
|
Б дієприкметник
|
3 люблять
|
В займенник
|
4 бабусині
|
Г дієслово
|
|
Д прийменник
|
10 Позначте рядок слів із
суфіксом – цьк-:
А Оде..ий, че..ий; Б пари..ий,
виклада..ий; В кавка..ий, остро..ий; Г
тка..ий, молоде..ий.
11 Позначте
рядок іменників, утворених за допомогою суфікса – ств-:
А неу..о, стріле..о; Б товари..о,
садівни..о; В агент..о, людс..о;
Г студент..о, боягу..о.
12 У
якому рядку правильно вказане слово, від якого утворилося наведене?
А Ніжно
|
Ніжність;
|
Б захмарний
|
Хмара;
|
В чорноземний
|
Чорнозем;
|
Г примирення
|
Миритися.
|
13-15
Прочитайте уважно тексти. Виконайте завдання після тексту.
(1) Споконвіку перед кожним з нас постають вічні питання: для чого я на цій землі живу, що можу зробити корисного? (2) Вони є, можливо, центральними у формуванні й розвитку особистості. (3) Уся мудрість людства упродовж віків зосереджувалася навколо питань сенсу життя. (4) Вони вбирають у себе всю гаму почуттів: радості й відчаю, енергії та безсилля, захвату й розчарувань, цілеспрямованності й бездіяльності. (5) Нагадуючи колісце що регулює хід годинника, вони вчать людину визначати міру добра та зла.
13. Орфографічну помилку допущено у слові
А питання Б формуванні В безсилля Г цілеспрямованності
14. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А першому Б другому В четвертому Г п'ятому
15 Вставним словом ускладнено речення
А перше Б друге В четверте Г п'яте
(1) Споконвіку перед кожним з нас постають вічні питання: для чого я на цій землі живу, що можу зробити корисного? (2) Вони є, можливо, центральними у формуванні й розвитку особистості. (3) Уся мудрість людства упродовж віків зосереджувалася навколо питань сенсу життя. (4) Вони вбирають у себе всю гаму почуттів: радості й відчаю, енергії та безсилля, захвату й розчарувань, цілеспрямованності й бездіяльності. (5) Нагадуючи колісце що регулює хід годинника, вони вчать людину визначати міру добра та зла.
13. Орфографічну помилку допущено у слові
А питання Б формуванні В безсилля Г цілеспрямованності
14. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А першому Б другому В четвертому Г п'ятому
15 Вставним словом ускладнено речення
А перше Б друге В четверте Г п'яте
16 Позначте односкладне безособове речення
А Світлішає в житті і на душі.
Б Люблять у нас дотепне слово. В Сади свій сад, плекай свої надії. Г Від добра добра не шукають.
А Світлішає в житті і на душі.
Б Люблять у нас дотепне слово. В Сади свій сад, плекай свої надії. Г Від добра добра не шукають.
17 Позначте речення з однорідними
присудками
А Не тіло, а душа є людиною. Б Сном блакитним заснули поля, і долини, і гори, й діброви. В А наше слово чисте, запашне.
Г Шлях освіти та науки нас навіки поєдна!
А Не тіло, а душа є людиною. Б Сном блакитним заснули поля, і долини, і гори, й діброви. В А наше слово чисте, запашне.
Г Шлях освіти та науки нас навіки поєдна!
18 Неправильно вжито тире в реченні
А Писати просто – це найбільша майстерність і якість справжнього таланту.
Б Привчав мене батько трудитись до поту, а мати – любити пісні.
В У будь-яку погоду: у дощ, у туман, у шторм – виходять рибалки на промисел.
Г Збагачуйте життя своєю щедрістю – тоді добрим словом вас згадуватимуть люди.
Д Ясна річ – пісні Марусі Чурай співали не тільки дівчата, а й козаки.
А Писати просто – це найбільша майстерність і якість справжнього таланту.
Б Привчав мене батько трудитись до поту, а мати – любити пісні.
В У будь-яку погоду: у дощ, у туман, у шторм – виходять рибалки на промисел.
Г Збагачуйте життя своєю щедрістю – тоді добрим словом вас згадуватимуть люди.
Д Ясна річ – пісні Марусі Чурай співали не тільки дівчата, а й козаки.
19 Правильно розставлено розділові знаки
при прямій мові в реченні
А Я цієї пісні раніше не чув, – сказав студентові Василь: – Ви її всю знаєте?
Б «Щось воно недобре»: подумав Андрій, удивляючись у пітьму.
В «Може, я міг би вам допомогти?» – довірливо запитав незнайомець.
Г «М’ята», – прошепотіла Настя. – «Зійшла холодна м’ята».
Д Чоловік, піднявши злегка картуза, повагом промовляє – «Люди, схаменіться».
А Я цієї пісні раніше не чув, – сказав студентові Василь: – Ви її всю знаєте?
Б «Щось воно недобре»: подумав Андрій, удивляючись у пітьму.
В «Може, я міг би вам допомогти?» – довірливо запитав незнайомець.
Г «М’ята», – прошепотіла Настя. – «Зійшла холодна м’ята».
Д Чоловік, піднявши злегка картуза, повагом промовляє – «Люди, схаменіться».
20 Доберіть приклад до кожного виду речення.
Вид
речення
|
Приклад
|
1
означено-особове
2 неозначено-особове 3 узагальнено-особове 4 безособове |
А Раніше,
аніж наказувати, навчись коритися.
Б Мені невесело було й на нашій славній Україні. В Ясени, ясени, бачу вас за селом край дороги. Г Дівчині дарують квіти з напіврозквітлими пуп’янками. Д Озеро в лісі, в озері - ліс. |
21 З’ясуйте, яким компонентом ускладнено
речення.
Речення
(розділові знаки пропущено)
|
Ускладнювальний
компонент
|
1 Щирий
людський сміх кажуть віку додає.
2 Тихо курілися луки переливаючись барвами. 3 Народи явлені у Слові достойно жити можуть на землі. 4 І нехай в’януть білі й рожеві червоні й блакитні троянди. |
А вставне
слово
Б однорідні члени речення В відокремлене означення Г відокремлений додаток Д відокремлена обставина |
22 Неправильно утворено форму першої особи однини в рядку
А лазити – лажу Б возити – вожу
В сидіти – сиджу Г їздити – їзджу Д водити – воджу
А лазити – лажу Б возити – вожу
В сидіти – сиджу Г їздити – їзджу Д водити – воджу
23 З’ясуйте, якою частиною мови є виділені
слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Щодня ми реалізуємо себе, (1) виявляючи своє ставлення (2) до навколишнього світу, і найповніше, (3) найглибше (4) цей процес відбувається в мовленні під час повсякденного спілкування.
А дієприслівник (форма дієслова) Б прикметник В займенник
Г прийменник Д прислівник
Щодня ми реалізуємо себе, (1) виявляючи своє ставлення (2) до навколишнього світу, і найповніше, (3) найглибше (4) цей процес відбувається в мовленні під час повсякденного спілкування.
А дієприслівник (форма дієслова) Б прикметник В займенник
Г прийменник Д прислівник
24 «Тобі дано і вірити й
кохати.
А що мені? Які такі куші?!
Нелегко, кажуть, жити на дві хати.
А ще нелегше – жить на дві душі», –
зізнається герой твору
А Лесі Українки Б Тараса Шевченка В Ліни Костенко
Г Василя Симоненка Д Максима Рильського
А що мені? Які такі куші?!
Нелегко, кажуть, жити на дві хати.
А ще нелегше – жить на дві душі», –
зізнається герой твору
А Лесі Українки Б Тараса Шевченка В Ліни Костенко
Г Василя Симоненка Д Максима Рильського
25 Другий склад наголошений у слові
А запитання Б сантиметр В завдання Г одинадцять
А запитання Б сантиметр В завдання Г одинадцять
26 Правильним є тлумачення
фразеологізму
Фразеологізм
|
Значення
|
1 Видно
пана по халявах
|
А людина
розкривається в її поведінці
Б про людину судять з її зовнішнього вигляду В досягти чогось постійною роботою Г людина з великим досвідом Д власною працею добувати засоби для існування |
2 За милу
душу
|
А цілком
даремно Б дуже сильно діяти
В охоче, з дуже великим задоволенням Г про щиру, лагідну людину Д робити щось приємне |
3 Як у
колесі білка
|
А про
моторну, вертку людину
Б бути дуже заклопотаним В бігати без передишки Г безоглядно тікати Д поспішати, захекатися |
4 Бити і в
хвіст і в гриву
|
А
ризикувати Б завдати збитків В діяти
рішуче, енергійно
Г дуже сильно діяти Д бити різкою, дати волю діям |
27 З’ясуйте, яка обставина вплинула на
написання твору.
Обставина
|
Твір
|
1
бій під Крутами
2 нацистська окупація 3 невиліковна хвороба автора 4 розлука із землею батьків |
А
«Пам’яті тридцяти»
Б «Любіть Україну» В «Contra spem spero!» Г «Зачарована Десна» Д «De libertate» |
28 Автор поетичних рядкiв
Так! Я буду крiзь сльози смiятись,
Серед лиха спiвати пiснi...
А Іван Франко Б Леся Українка В Лiна Костенко
Г Павло Тичина Д Василь Стус
Так! Я буду крiзь сльози смiятись,
Серед лиха спiвати пiснi...
А Іван Франко Б Леся Українка В Лiна Костенко
Г Павло Тичина Д Василь Стус
29 Кульмінацією роману Пантелеймона Куліша
«Чорна рада» є
А викрадення Лесі Б вибори гетьмана
В похорон війтенка Г поразка Сомка
Д страта полковника Шрама
А викрадення Лесі Б вибори гетьмана
В похорон війтенка Г поразка Сомка
Д страта полковника Шрама
Підписатися на:
Дописи (Atom)