1. 1 Установіть
відповідність між словами обох колонок.
1 Фігуральний
|
А вислів
|
2 Фігурний
|
Б здравицю
|
3. Шкірний
|
В. орнамент
|
4 Шкіряний
|
Г рубець
|
5 Виголосити
|
Д піджак
|
|
Е здравницю
|
2. 2 Установіть
відповідність між фразеологізмом та
значенням.
1 Крутити хвостом
|
А домогтися
послуху
|
2 Укрутити хвоста
|
Б вдаватися до
нечесних дій
|
3. Через пень колоду.
|
В. говорити
нісенітницю
|
4 НЕСТИ ахінею
|
Г аби з рук
|
5 Сісти на голову
|
Д знахабніти
|
|
Е заважати
|
3 Визначте, у якому рядку
в усiх
словах на мiсцi
крапок треба ставити
м’який знак:
м’який знак:
а) шампiн.
йон, т..мяний, тон..ший, кiн..ця;
б) бал..зам,дон..чин, мен..шiсть,
яблун..цi, дiвчин..цi;
в)
пятисот, пан .ство, хустин..цi.
фал..ш, волин..с..кий;
г) рiз..бяр,
джерел..це, сiльський,
молот..ба, сяд..мо.
4
Установіть відповідність.
Фразеологізм
|
Антонім
|
1 жовтобзьобе горобеня
|
А як кіт наплакав
|
2 як на долоні
|
Б знатна птиця
|
3 аж кишить
|
В битий жук
|
4 невелике цабе
|
Г темний ліс
|
|
Д від горшка два вершка
|
5 Установіть відповідність.
Слово
|
Спосіб творення
|
1.
напад
|
А префіксальний
|
2.
веселковий
|
Б суфіксальний
|
3 надзвуковий
|
В префіксально-суфіксальний
|
4 підніжжя
|
Г безафіксний
|
|
Д основоскладання
|
6
Визначте, у якому рядку в усiх словах на мiсцi
крапок треба ставити
апостроф: а) п..ть, р. ябий, моркв..який, без..язикий, п..єдестал;
апостроф: а) п..ть, р. ябий, моркв..який, без..язикий, п..єдестал;
б) рiадв.яний, iн..єкцiя, зв..язок, Лук..яненко, в..янути;
в) транс..європейський, пiв.лблука, торф ..яний, черв..як; г) ал.лнс, к-.ювет,
вар..сте, без..ядерний,цв..ях.
7 Укажiть, у якому рядку допущено орфографiчну помилку:
а)згрупувати, згаснути,
здогадатися, змазати, змарнувати;
б)скрутити, стерти,
схвилювати, скiнчити, створити; в) спинити,
зчепити, скинути, сфотографувати, зносити; г) збирати, збити, зпекти, звернути.
зчепити, скинути, сфотографувати, зносити; г) збирати, збити, зпекти, звернути.
8 Закiнчення -у (-ю) у формi родового вiдмiнка однини мають усi
iменники в рядку: а) щавл.., каталог.., метрополiтен.., мотор..; б)процес.., жар… синтаксис.., Сгипт..; в) хист.,, родовод.., театр.., майданчик..; г) тенiс.., момент.., Ельбрус…конус…
iменники в рядку: а) щавл.., каталог.., метрополiтен.., мотор..; б)процес.., жар… синтаксис.., Сгипт..; в) хист.,, родовод.., театр.., майданчик..; г) тенiс.., момент.., Ельбрус…конус…
9.
Установіть відповідність між словом та частиною мови ( цифра вказує на наступне
слово).
(1)Усі, (2)на відміну від тітки, (3)люблять (4)бабусині пироги.
1 Усі
|
А прикметник
|
2 на відміну від
|
Б дієприкметник
|
3 люблять
|
В займенник
|
4 бабусині
|
Г дієслово
|
|
Д прийменник
|
10 Позначте рядок слів із
суфіксом – цьк-:
А Оде..ий, че..ий; Б пари..ий,
виклада..ий; В кавка..ий, остро..ий; Г
тка..ий, молоде..ий.
11 Позначте
рядок іменників, утворених за допомогою суфікса – ств-:
А неу..о, стріле..о; Б товари..о,
садівни..о; В агент..о, людс..о;
Г студент..о, боягу..о.
12 У
якому рядку правильно вказане слово, від якого утворилося наведене?
А Ніжно
|
Ніжність;
|
Б захмарний
|
Хмара;
|
В чорноземний
|
Чорнозем;
|
Г примирення
|
Миритися.
|
13-15
Прочитайте уважно тексти. Виконайте завдання після тексту.
(1) Споконвіку перед кожним з нас постають вічні питання: для чого я на цій землі живу, що можу зробити корисного? (2) Вони є, можливо, центральними у формуванні й розвитку особистості. (3) Уся мудрість людства упродовж віків зосереджувалася навколо питань сенсу життя. (4) Вони вбирають у себе всю гаму почуттів: радості й відчаю, енергії та безсилля, захвату й розчарувань, цілеспрямованності й бездіяльності. (5) Нагадуючи колісце що регулює хід годинника, вони вчать людину визначати міру добра та зла.
13. Орфографічну помилку допущено у слові
А питання Б формуванні В безсилля Г цілеспрямованності
14. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А першому Б другому В четвертому Г п'ятому
15 Вставним словом ускладнено речення
А перше Б друге В четверте Г п'яте
(1) Споконвіку перед кожним з нас постають вічні питання: для чого я на цій землі живу, що можу зробити корисного? (2) Вони є, можливо, центральними у формуванні й розвитку особистості. (3) Уся мудрість людства упродовж віків зосереджувалася навколо питань сенсу життя. (4) Вони вбирають у себе всю гаму почуттів: радості й відчаю, енергії та безсилля, захвату й розчарувань, цілеспрямованності й бездіяльності. (5) Нагадуючи колісце що регулює хід годинника, вони вчать людину визначати міру добра та зла.
13. Орфографічну помилку допущено у слові
А питання Б формуванні В безсилля Г цілеспрямованності
14. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А першому Б другому В четвертому Г п'ятому
15 Вставним словом ускладнено речення
А перше Б друге В четверте Г п'яте
16 Позначте односкладне безособове речення
А Світлішає в житті і на душі.
Б Люблять у нас дотепне слово. В Сади свій сад, плекай свої надії. Г Від добра добра не шукають.
А Світлішає в житті і на душі.
Б Люблять у нас дотепне слово. В Сади свій сад, плекай свої надії. Г Від добра добра не шукають.
17 Позначте речення з однорідними
присудками
А Не тіло, а душа є людиною. Б Сном блакитним заснули поля, і долини, і гори, й діброви. В А наше слово чисте, запашне.
Г Шлях освіти та науки нас навіки поєдна!
А Не тіло, а душа є людиною. Б Сном блакитним заснули поля, і долини, і гори, й діброви. В А наше слово чисте, запашне.
Г Шлях освіти та науки нас навіки поєдна!
18 Неправильно вжито тире в реченні
А Писати просто – це найбільша майстерність і якість справжнього таланту.
Б Привчав мене батько трудитись до поту, а мати – любити пісні.
В У будь-яку погоду: у дощ, у туман, у шторм – виходять рибалки на промисел.
Г Збагачуйте життя своєю щедрістю – тоді добрим словом вас згадуватимуть люди.
Д Ясна річ – пісні Марусі Чурай співали не тільки дівчата, а й козаки.
А Писати просто – це найбільша майстерність і якість справжнього таланту.
Б Привчав мене батько трудитись до поту, а мати – любити пісні.
В У будь-яку погоду: у дощ, у туман, у шторм – виходять рибалки на промисел.
Г Збагачуйте життя своєю щедрістю – тоді добрим словом вас згадуватимуть люди.
Д Ясна річ – пісні Марусі Чурай співали не тільки дівчата, а й козаки.
19 Правильно розставлено розділові знаки
при прямій мові в реченні
А Я цієї пісні раніше не чув, – сказав студентові Василь: – Ви її всю знаєте?
Б «Щось воно недобре»: подумав Андрій, удивляючись у пітьму.
В «Може, я міг би вам допомогти?» – довірливо запитав незнайомець.
Г «М’ята», – прошепотіла Настя. – «Зійшла холодна м’ята».
Д Чоловік, піднявши злегка картуза, повагом промовляє – «Люди, схаменіться».
А Я цієї пісні раніше не чув, – сказав студентові Василь: – Ви її всю знаєте?
Б «Щось воно недобре»: подумав Андрій, удивляючись у пітьму.
В «Може, я міг би вам допомогти?» – довірливо запитав незнайомець.
Г «М’ята», – прошепотіла Настя. – «Зійшла холодна м’ята».
Д Чоловік, піднявши злегка картуза, повагом промовляє – «Люди, схаменіться».
20 Доберіть приклад до кожного виду речення.
Вид
речення
|
Приклад
|
1
означено-особове
2 неозначено-особове 3 узагальнено-особове 4 безособове |
А Раніше,
аніж наказувати, навчись коритися.
Б Мені невесело було й на нашій славній Україні. В Ясени, ясени, бачу вас за селом край дороги. Г Дівчині дарують квіти з напіврозквітлими пуп’янками. Д Озеро в лісі, в озері - ліс. |
21 З’ясуйте, яким компонентом ускладнено
речення.
Речення
(розділові знаки пропущено)
|
Ускладнювальний
компонент
|
1 Щирий
людський сміх кажуть віку додає.
2 Тихо курілися луки переливаючись барвами. 3 Народи явлені у Слові достойно жити можуть на землі. 4 І нехай в’януть білі й рожеві червоні й блакитні троянди. |
А вставне
слово
Б однорідні члени речення В відокремлене означення Г відокремлений додаток Д відокремлена обставина |
22 Неправильно утворено форму першої особи однини в рядку
А лазити – лажу Б возити – вожу
В сидіти – сиджу Г їздити – їзджу Д водити – воджу
А лазити – лажу Б возити – вожу
В сидіти – сиджу Г їздити – їзджу Д водити – воджу
23 З’ясуйте, якою частиною мови є виділені
слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Щодня ми реалізуємо себе, (1) виявляючи своє ставлення (2) до навколишнього світу, і найповніше, (3) найглибше (4) цей процес відбувається в мовленні під час повсякденного спілкування.
А дієприслівник (форма дієслова) Б прикметник В займенник
Г прийменник Д прислівник
Щодня ми реалізуємо себе, (1) виявляючи своє ставлення (2) до навколишнього світу, і найповніше, (3) найглибше (4) цей процес відбувається в мовленні під час повсякденного спілкування.
А дієприслівник (форма дієслова) Б прикметник В займенник
Г прийменник Д прислівник
24 «Тобі дано і вірити й
кохати.
А що мені? Які такі куші?!
Нелегко, кажуть, жити на дві хати.
А ще нелегше – жить на дві душі», –
зізнається герой твору
А Лесі Українки Б Тараса Шевченка В Ліни Костенко
Г Василя Симоненка Д Максима Рильського
А що мені? Які такі куші?!
Нелегко, кажуть, жити на дві хати.
А ще нелегше – жить на дві душі», –
зізнається герой твору
А Лесі Українки Б Тараса Шевченка В Ліни Костенко
Г Василя Симоненка Д Максима Рильського
25 Другий склад наголошений у слові
А запитання Б сантиметр В завдання Г одинадцять
А запитання Б сантиметр В завдання Г одинадцять
26 Правильним є тлумачення
фразеологізму
Фразеологізм
|
Значення
|
1 Видно
пана по халявах
|
А людина
розкривається в її поведінці
Б про людину судять з її зовнішнього вигляду В досягти чогось постійною роботою Г людина з великим досвідом Д власною працею добувати засоби для існування |
2 За милу
душу
|
А цілком
даремно Б дуже сильно діяти
В охоче, з дуже великим задоволенням Г про щиру, лагідну людину Д робити щось приємне |
3 Як у
колесі білка
|
А про
моторну, вертку людину
Б бути дуже заклопотаним В бігати без передишки Г безоглядно тікати Д поспішати, захекатися |
4 Бити і в
хвіст і в гриву
|
А
ризикувати Б завдати збитків В діяти
рішуче, енергійно
Г дуже сильно діяти Д бити різкою, дати волю діям |
27 З’ясуйте, яка обставина вплинула на
написання твору.
Обставина
|
Твір
|
1
бій під Крутами
2 нацистська окупація 3 невиліковна хвороба автора 4 розлука із землею батьків |
А
«Пам’яті тридцяти»
Б «Любіть Україну» В «Contra spem spero!» Г «Зачарована Десна» Д «De libertate» |
28 Автор поетичних рядкiв
Так! Я буду крiзь сльози смiятись,
Серед лиха спiвати пiснi...
А Іван Франко Б Леся Українка В Лiна Костенко
Г Павло Тичина Д Василь Стус
Так! Я буду крiзь сльози смiятись,
Серед лиха спiвати пiснi...
А Іван Франко Б Леся Українка В Лiна Костенко
Г Павло Тичина Д Василь Стус
29 Кульмінацією роману Пантелеймона Куліша
«Чорна рада» є
А викрадення Лесі Б вибори гетьмана
В похорон війтенка Г поразка Сомка
Д страта полковника Шрама
А викрадення Лесі Б вибори гетьмана
В похорон війтенка Г поразка Сомка
Д страта полковника Шрама
Немає коментарів:
Дописати коментар