Мова 20б.
І. Розгорніть подану
цитату в роздум.
«Якщо пошукаєш у
книгах мудрості уважно, то знайдеш велику користь для душі своєї». («Повість минулих
літ») (12б.)
ІІ. Запитання і
завдання: відповідайте і виконуйте, додержуючи чіткості й лаконічності у
висловлюваннях. (8б.)
- Утворіть словосполучення, замінюючи іменники прикметниками.
(Софія)
собор, (Софіївка) парк, (Ніцца) кінофестиваль, (Золотоноша) школа, (Свірж)
замок, Лейпциг (університет), (Калуш) завод, Нью-Йорк (хмарочос).
- Розподіліть слова на 3 групи.
Архаїчна
лексика:
Історична:
Діалектна:
Свічадо,
сотник, чугайстер, зигзиця, плай, князь, піїт, вуйко, орда.
- Укажіть слова, які пишуться через дефіс:
1)
Пів/Європи, 2)пів/євро,
3)Євро/парламент, 4) пів/на/десяту, 5)пів/чайної ложки, 6)максі/мода,
7)радіо/активний, 8)віце/прем’єр.
- Які слова утворено префіксально-суфіксальним способом?
1)Узгір’я,
2) безмежний, 3) праслов’янський, 4) по-українському, 5) набережна,
6)
сузір’я.
- Розкрийте значення фразеологізмів:
А)
сім мішків гречаної вовни
Б)
сім п’ятниць на тиждень
В)
як сім галок.
- Які якісні прикметники не мають ступенів порівняння?
- Яку синтаксичну функцію виконує інфінітив у реченнях?
А)
Не треба правду говорить цвітасто.
Б)
Його вчили говорити правду.
В)
Уміння говорити правду – риса шляхетної людини.
- Визначте спосіб дієслова дати у поданому реченні.
На
добрий камінь що не дай, то змеле (Н. тв.)
Література 16б.
І. Дайте коротку відповідь. (7б.)
- Хто про що сказав?
«… ніби розсипане
намисто з перлів, що перекочуються з місця на місце й мерехтять, приваблюючи
своїм блиском». (1б.)
- У чому полягає своєрідність будови коломийок? Проілюструйте прикладом. (1б.)
- Який художній засіб яскраво виражений у рядках? (1б.)
Стоїть явір над
водою, в воду похилився.
На козака
пригодонька – козак зажурився.
- Яку церемонію щороку проводив Захар Беркут перед початком копних зборів? Розкрийте її символічний зміст. (1б.)
- Назвіть:
А) види мистецтва (1б.)
Б) функції
мистецтва (1б.)
- Іван Франко мав близько ста псевдонімів та криптонімів. Назвіть деякі з них (не менше 4). (1б.)
ІІ. Установіть відповідність. (3б.)
А)
|
«Беркути додержують слова навіть ворогові й
зрадникові»
|
1
|
Мирослава
|
Б)
|
«Усе ж таки життя краще, ніж смерть!»
|
2
|
Максим Беркут
|
В)
|
«Хвиля його смерті буде й моєю смертю»
|
3
|
Захар Беркут
|
Г)
|
«Раз мати родила, раз і гинути прийдеться»
|
4
|
Бурунда-бегадир
|
|
|
5
|
Тугар Вовк
|
А)
|
«Ой на горі да женці жнуть»
|
1
|
Бурлацька
|
Б)
|
«Ой у степу криниченька»
|
2
|
Наймитська
|
В)
|
«Да йшов козак з Дону»
|
3
|
Стрілецька
|
Г)
|
«Ой матінко-зірко»
|
4
|
Козацька
|
|
|
5
|
Чумацька
|
- Із коломийок
А)
|
Файка
|
1
|
Стержень люльки
|
Б)
|
Ворок
|
2
|
Хвалько
|
В)
|
Величайко
|
3
|
Мотузка
|
Г)
|
Цибух
|
4
|
Люлька
|
|
|
5
|
Мішок
|
ІІІ. До 100-річчя Б.-І. Антонича.
Зробіть ідейно-художній аналіз вірша. (6б.)
Півень
Зоря майнула, мов стріла,
неначе іскра, пісня згасла,
і тільки з мокрого зела
роса краплинами сплила,
мов слово, чиста й ясна.
неначе іскра, пісня згасла,
і тільки з мокрого зела
роса краплинами сплила,
мов слово, чиста й ясна.
Вже обріїв зігнувся рівень
у круглу смугу обруча,
і ніч почала вже кінчатись,
неначе ватра, догоряти.
Ось ранок синім возом їде
і сонця сніп в село везе.
Крильми шумить червоний півень —
співучий з міді
серп.
Немає коментарів:
Дописати коментар