І возвеличимо на диво І розум наш, і наш язик... (Т. Шевченко)

1 лист. 2016 р.

Готуємося до олімпіади. Завдання для 7 класу)

7 клас
Українська мова (27 балів )
44бали
І. Написати твір на одну із запропонованих тем. (12 балів)
1. Бути справжнім українцем – то велика честь.
2. І словом, і чином будь Україні сином.
3. Мовивши слово, будь йому паном.


ІІ. Записати правильно слова, словосполучення. (3 бали)
Го...андія, суспільно\корисний, Софі...ський собор, у\сто\крат, свяще..ик, (Ш,ш)евченківська премія, (Ш,ш)евченківський стиль, ч...пси, івано\франківець, (І,і)нтернет, (Ч,ч)умацький (Ш,ш)лях (сузір’я), пів\озера.


ІІІ. Відредагувати словосполучення. ( 4 бали )
Самий кращий учень, річний транспорт, спокійної ночі, лишній квиток, закрити форточку, боятися тараканів, наша солодкоїжка, сісти за руль.



ІУ. Визначити синтаксичну функцію інфінітивів. ( 4 бали )
1. Лиш боротись – значить жить.
2. Бажання жити заставило його зібрати останні сили й випливти.
У. Виписати з речень фразеологізми, пояснити їх значення.( 4 бали )
1. Наші доморослі Платони з Ньютонами високо літали, та низько, дуже низько сіли (С.Єфремов)
2. Завжди носити маску, завжди себе наказувати – та хіба ж то мислиме? (Г.Хоткевич)
3. Тепер вірю, що буде в нас школа, хоч і тяжкий ваш хліб. ( М.Стельмах)



Українська література ( 17 балів )

І. Відповісти на запитання, дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях (Усього  – 7 балів )
1.      Який жанр пісенної народної творчості називають «перлами розсипаного намиста»? ( 1 бал )

2.      Де, коли і за яких умов Т. Шевченко написав “Заповіт”? (1 бал )

3.      Розкрити значення терміна “художній паралелізм». Навести приклад. (2 бали )

4.      Встановити відповідність між назвою пісні та її різновидом (1бал )
1. «Гей зі Львова до Мукачева»
козацька
2. «Над річкою бережком»
стрілецька
3. «Стоїть явір над водою»
чумацька
4. “Засвіт встали козаченьки”

5. “Ой у степу криниченька»


5.      Що було зображено на копному знамені тухольців ? Розкрийте значення цього символу. (2 бали )


ІІ.  За допомогою яких художніх засобів автор порівнює хмарки і думки? (3 бали )
 Яка головна думка поезії? (3 бали )
                                                      Хмарки
Линуть,                                         Тонуть,
Тонуть,                                          Вянуть
Хмарки літні.                                Думи чорні,
Хмарки радісні, блакитні,            Мов картини ілюзорні
Розпливаючись в повітрі,             Розпливаються і тліють,
Наче фарби на палітрі,                  В сяйві сонячнім блідніють
Сяйвом-золотом оточені.              Разом з хмароньками літніми
Линуть,                                             Тануть,
Плинуть,                                            Вянуть,                                            
Поки згинуть                                     Поки стануть
Позолочені.                                        Непомітними…( Грицько Чупринка )


ІІІ. Вибрати правильну відповідь .( Усього – 4 бали )
  1. Коломийковий вірш складається з:
а) 2 рядків б) 4 рядків в) 6 рядків г) 8 рядків ґ) 12 рядків ( 0,5 бала )

 Рядок коломийки має :
а) 10 складів б) 12 складів в ) 14 складів г ) 8 складів  (0,5 бала )

2. Яка стилістична фігура яскраво виражена в рядках? (1 бал )
Гуде вітер вельми в полі,
Реве, ліс ламає;
Плаче козак молоденький,
Долю проклинає.
а ) паралелізм б ) кільце в ) антитеза

3. Які слова використовують для відтворення історичного колориту минулих епох?
Наведіть приклади. ( 2 бали )


Немає коментарів:

Дописати коментар

Контактна форма

Назва

Електронна пошта *

Повідомлення *

СловОпис

Усе - під рукою)

Українська література - в кіно)