І возвеличимо на диво І розум наш, і наш язик... (Т. Шевченко)

1 лист. 2016 р.

Завдання ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови і літератури 7 клас



Мова                      20б.
І. Розгорніть подану цитату в роздум.
«Якщо пошукаєш у книгах мудрості уважно, то знайдеш велику користь для душі своєї». («Повість минулих літ») (12б.)

ІІ. Запитання і завдання: відповідайте і виконуйте, додержуючи чіткості й лаконічності у висловлюваннях. (8б.)
  1. Утворіть словосполучення, замінюючи іменники прикметниками.
(Софія) собор, (Софіївка) парк, (Ніцца) кінофестиваль, (Золотоноша) школа, (Свірж) замок, Лейпциг (університет), (Калуш) завод, Нью-Йорк (хмарочос).


  1. Розподіліть слова на 3 групи.
Архаїчна лексика:
Історична:
Діалектна:
Свічадо, сотник, чугайстер, зигзиця, плай, князь, піїт, вуйко, орда.

  1. Укажіть слова, які пишуться через дефіс:
1)      Пів/Європи, 2)пів/євро, 3)Євро/парламент, 4) пів/на/десяту, 5)пів/чайної ложки, 6)максі/мода, 7)радіо/активний, 8)віце/прем’єр.

  1. Які слова утворено префіксально-суфіксальним способом?
1)Узгір’я, 2) безмежний, 3) праслов’янський, 4) по-українському, 5) набережна,
6) сузір’я.

  1. Розкрийте значення фразеологізмів:
А) сім мішків гречаної вовни
Б) сім п’ятниць на тиждень
В) як сім галок.

  1. Які якісні прикметники не мають ступенів порівняння?

  1. Яку синтаксичну функцію виконує інфінітив у реченнях?
А) Не треба правду говорить цвітасто.
Б) Його вчили говорити правду.
В) Уміння говорити правду – риса шляхетної людини.

  1. Визначте спосіб дієслова дати у поданому реченні.
На добрий камінь що не дай, то змеле (Н. тв.)


Література            16б.

І. Дайте коротку відповідь. (7б.)
  1. Хто про що сказав?
«… ніби розсипане намисто з перлів, що перекочуються з місця на місце й мерехтять, приваблюючи своїм блиском». (1б.)
  1. У чому полягає своєрідність будови коломийок? Проілюструйте прикладом. (1б.)
  2. Який художній засіб яскраво виражений у рядках? (1б.)
Стоїть явір над водою, в воду похилився.
На козака пригодонька – козак зажурився.
  1. Яку церемонію щороку проводив Захар Беркут перед початком копних зборів? Розкрийте її символічний зміст. (1б.)
  2. Назвіть:
А) види мистецтва (1б.)
Б) функції мистецтва (1б.)
  1. Іван Франко мав близько ста псевдонімів та криптонімів. Назвіть деякі з них (не менше 4). (1б.)

ІІ. Установіть відповідність. (3б.)
  1.  
А)
«Беркути додержують слова навіть ворогові й зрадникові»
1
Мирослава
Б)
«Усе ж таки життя краще, ніж смерть!»
2
Максим Беркут
В)
«Хвиля його смерті буде й моєю смертю»
3
Захар Беркут
Г)
«Раз мати родила, раз і гинути прийдеться»
4
Бурунда-бегадир


5
Тугар Вовк
  1.  
А)
«Ой на горі да женці жнуть»
1
Бурлацька
Б)
«Ой у степу криниченька»
2
Наймитська
В)
«Да йшов козак з Дону»
3
Стрілецька
Г)
«Ой матінко-зірко»
4
Козацька


5
Чумацька
  1. Із коломийок
А)
Файка
1
Стержень люльки
Б)
Ворок
2
Хвалько
В)
Величайко
3
Мотузка
Г)
Цибух
4
Люлька


5
Мішок

ІІІ. До 100-річчя Б.-І. Антонича.
Зробіть ідейно-художній аналіз вірша. (6б.)
Півень
Зоря майнула, мов стріла,
неначе іскра, пісня згасла,
і тільки з мокрого зела
роса краплинами сплила,
мов слово, чиста й ясна.
Вже обріїв зігнувся рівень
у круглу смугу обруча,
і ніч почала вже кінчатись,
неначе ватра, догоряти.
Ось ранок синім возом їде
і сонця сніп в село везе.
Крильми шумить червоний півень —
співучий з міді
серп.


Немає коментарів:

Дописати коментар

Контактна форма

Назва

Електронна пошта *

Повідомлення *

СловОпис

Усе - під рукою)

Українська література - в кіно)