1.      1 Установіть
відповідність між словами обох колонок.
| 
1 Фігуральний | 
А вислів | 
| 
2 Фігурний  | 
Б здравицю | 
| 
3. Шкірний  | 
В. орнамент | 
| 
4 Шкіряний  | 
Г  рубець | 
| 
5 Виголосити  | 
Д піджак | 
|  | 
Е здравницю | 
2.  2     Установіть
відповідність між  фразеологізмом та
значенням.
| 
1 Крутити хвостом | 
А домогтися
  послуху | 
| 
2 Укрутити хвоста | 
Б вдаватися до
  нечесних дій | 
| 
3. Через пень  колоду. | 
В. говорити
  нісенітницю | 
| 
4 НЕСТИ ахінею | 
Г  аби з рук | 
| 
5 Сісти на голову  | 
Д знахабніти | 
|  | 
Е заважати | 
      3  Визначте, у якому рядку
в усiх
словах на мiсцi
крапок треба ставити
м’який знак:
м’який знак:
а) шампiн.
йон, т..мяний, тон..ший, кiн..ця;
 б) бал..зам,дон..чин, мен..шiсть,
яблун..цi, дiвчин..цi; 
в)
пятисот, пан .ство,  хустин..цi.
фал..ш, волин..с..кий; 
г) рiз..бяр,
джерел..це,  сiльський,
молот..ба, сяд..мо.
4
Установіть відповідність.
| 
Фразеологізм | 
Антонім | 
| 
1 жовтобзьобе горобеня | 
А як кіт наплакав | 
| 
2 як на долоні | 
Б знатна птиця | 
| 
3 аж кишить | 
В битий жук | 
| 
4 невелике цабе | 
Г темний ліс | 
|  | 
Д від горшка два вершка | 
5 Установіть відповідність.
| 
Слово | 
Спосіб творення | 
| 
1.     
  напад | 
А префіксальний | 
| 
2.     
  веселковий | 
Б суфіксальний | 
| 
3 надзвуковий | 
В префіксально-суфіксальний | 
| 
4 підніжжя | 
Г безафіксний | 
|  | 
Д основоскладання | 
6
Визначте, у якому рядку в усiх словах на мiсцi
крапок треба ставити
апостроф: а) п..ть, р. ябий, моркв..який, без..язикий, п..єдестал;
апостроф: а) п..ть, р. ябий, моркв..який, без..язикий, п..єдестал;
б) рiадв.яний, iн..єкцiя, зв..язок,  Лук..яненко, в..янути; 
в) транс..європейський, пiв.лблука,  торф ..яний, черв..як; г) ал.лнс, к-.ювет,
вар..сте, без..ядерний,цв..ях. 
7 Укажiть, у якому рядку допущено орфографiчну помилку: 
а)згрупувати, згаснути,
здогадатися, змазати, змарнувати; 
б)скрутити, стерти,
схвилювати, скiнчити, створити; в) спинити,
зчепити, скинути, сфотографувати, зносити; г) збирати, збити, зпекти, звернути.
зчепити, скинути, сфотографувати, зносити; г) збирати, збити, зпекти, звернути.
8 Закiнчення -у (-ю) у формi родового вiдмiнка однини мають усi
iменники в рядку: а) щавл.., каталог.., метрополiтен.., мотор..; б)процес.., жар… синтаксис.., Сгипт..; в) хист.,, родовод.., театр.., майданчик..; г) тенiс.., момент.., Ельбрус…конус…
iменники в рядку: а) щавл.., каталог.., метрополiтен.., мотор..; б)процес.., жар… синтаксис.., Сгипт..; в) хист.,, родовод.., театр.., майданчик..; г) тенiс.., момент.., Ельбрус…конус…
9.
Установіть відповідність між словом та частиною мови ( цифра вказує на наступне
слово).
(1)Усі,  (2)на відміну від тітки, (3)люблять  (4)бабусині пироги. 
| 
1 Усі | 
А прикметник | 
| 
2 на відміну від | 
Б дієприкметник | 
| 
3 люблять | 
В займенник | 
| 
4 бабусині | 
Г дієслово | 
|  | 
Д прийменник | 
10 Позначте рядок слів із
суфіксом – цьк-:
А Оде..ий, че..ий;    Б пари..ий,
виклада..ий;    В кавка..ий, остро..ий;  Г
тка..ий, молоде..ий.
11 Позначте
рядок іменників, утворених за допомогою суфікса – ств-:
А неу..о, стріле..о;            Б товари..о,
садівни..о;           В агент..о, людс..о;
Г студент..о, боягу..о.
12 У
якому рядку правильно вказане слово, від якого утворилося наведене?
| 
А Ніжно | 
Ніжність; | 
| 
Б захмарний | 
Хмара; | 
| 
В чорноземний | 
Чорнозем; | 
| 
Г примирення | 
Миритися. | 
13-15
Прочитайте уважно тексти. Виконайте завдання після тексту.
(1) Споконвіку перед кожним з нас постають вічні питання: для чого я на цій землі живу, що можу зробити корисного? (2) Вони є, можливо, центральними у формуванні й розвитку особистості. (3) Уся мудрість людства упродовж віків зосереджувалася навколо питань сенсу життя. (4) Вони вбирають у себе всю гаму почуттів: радості й відчаю, енергії та безсилля, захвату й розчарувань, цілеспрямованності й бездіяльності. (5) Нагадуючи колісце що регулює хід годинника, вони вчать людину визначати міру добра та зла.
13. Орфографічну помилку допущено у слові
А питання Б формуванні В безсилля Г цілеспрямованності
14. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А першому Б другому В четвертому Г п'ятому
15 Вставним словом ускладнено речення
А перше Б друге В четверте Г п'яте
(1) Споконвіку перед кожним з нас постають вічні питання: для чого я на цій землі живу, що можу зробити корисного? (2) Вони є, можливо, центральними у формуванні й розвитку особистості. (3) Уся мудрість людства упродовж віків зосереджувалася навколо питань сенсу життя. (4) Вони вбирають у себе всю гаму почуттів: радості й відчаю, енергії та безсилля, захвату й розчарувань, цілеспрямованності й бездіяльності. (5) Нагадуючи колісце що регулює хід годинника, вони вчать людину визначати міру добра та зла.
13. Орфографічну помилку допущено у слові
А питання Б формуванні В безсилля Г цілеспрямованності
14. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А першому Б другому В четвертому Г п'ятому
15 Вставним словом ускладнено речення
А перше Б друге В четверте Г п'яте
16 Позначте односкладне безособове речення
А Світлішає в житті і на душі.
Б Люблять у нас дотепне слово. В Сади свій сад, плекай свої надії. Г Від добра добра не шукають.
А Світлішає в житті і на душі.
Б Люблять у нас дотепне слово. В Сади свій сад, плекай свої надії. Г Від добра добра не шукають.
17 Позначте речення з однорідними
присудками
А Не тіло, а душа є людиною. Б Сном блакитним заснули поля, і долини, і гори, й діброви. В А наше слово чисте, запашне.
Г Шлях освіти та науки нас навіки поєдна!
А Не тіло, а душа є людиною. Б Сном блакитним заснули поля, і долини, і гори, й діброви. В А наше слово чисте, запашне.
Г Шлях освіти та науки нас навіки поєдна!
18 Неправильно вжито тире в реченні
А Писати просто – це найбільша майстерність і якість справжнього таланту.
Б Привчав мене батько трудитись до поту, а мати – любити пісні.
В У будь-яку погоду: у дощ, у туман, у шторм – виходять рибалки на промисел.
Г Збагачуйте життя своєю щедрістю – тоді добрим словом вас згадуватимуть люди.
Д Ясна річ – пісні Марусі Чурай співали не тільки дівчата, а й козаки.
А Писати просто – це найбільша майстерність і якість справжнього таланту.
Б Привчав мене батько трудитись до поту, а мати – любити пісні.
В У будь-яку погоду: у дощ, у туман, у шторм – виходять рибалки на промисел.
Г Збагачуйте життя своєю щедрістю – тоді добрим словом вас згадуватимуть люди.
Д Ясна річ – пісні Марусі Чурай співали не тільки дівчата, а й козаки.
19 Правильно розставлено розділові знаки
при прямій мові в реченні
А Я цієї пісні раніше не чув, – сказав студентові Василь: – Ви її всю знаєте?
Б «Щось воно недобре»: подумав Андрій, удивляючись у пітьму.
В «Може, я міг би вам допомогти?» – довірливо запитав незнайомець.
Г «М’ята», – прошепотіла Настя. – «Зійшла холодна м’ята».
Д Чоловік, піднявши злегка картуза, повагом промовляє – «Люди, схаменіться».
А Я цієї пісні раніше не чув, – сказав студентові Василь: – Ви її всю знаєте?
Б «Щось воно недобре»: подумав Андрій, удивляючись у пітьму.
В «Може, я міг би вам допомогти?» – довірливо запитав незнайомець.
Г «М’ята», – прошепотіла Настя. – «Зійшла холодна м’ята».
Д Чоловік, піднявши злегка картуза, повагом промовляє – «Люди, схаменіться».
20 Доберіть приклад до кожного виду речення.
| 
Вид
  речення | 
Приклад | 
| 
1
  означено-особове 2 неозначено-особове 3 узагальнено-особове 4 безособове | 
А Раніше,
  аніж наказувати, навчись коритися. Б Мені невесело було й на нашій славній Україні. В Ясени, ясени, бачу вас за селом край дороги. Г Дівчині дарують квіти з напіврозквітлими пуп’янками. Д Озеро в лісі, в озері - ліс. | 
21 З’ясуйте, яким компонентом ускладнено
речення.
| 
Речення
  (розділові знаки пропущено) | 
Ускладнювальний
  компонент | 
| 
1 Щирий
  людський сміх кажуть віку додає. 2 Тихо курілися луки переливаючись барвами. 3 Народи явлені у Слові достойно жити можуть на землі. 4 І нехай в’януть білі й рожеві червоні й блакитні троянди. | 
А вставне
  слово Б однорідні члени речення В відокремлене означення Г відокремлений додаток Д відокремлена обставина | 
22 Неправильно утворено форму першої особи однини в рядку
А лазити – лажу Б возити – вожу
В сидіти – сиджу Г їздити – їзджу Д водити – воджу
А лазити – лажу Б возити – вожу
В сидіти – сиджу Г їздити – їзджу Д водити – воджу
23 З’ясуйте, якою частиною мови є виділені
слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Щодня ми реалізуємо себе, (1) виявляючи своє ставлення (2) до навколишнього світу, і найповніше, (3) найглибше (4) цей процес відбувається в мовленні під час повсякденного спілкування.
А дієприслівник (форма дієслова) Б прикметник В займенник
Г прийменник Д прислівник
Щодня ми реалізуємо себе, (1) виявляючи своє ставлення (2) до навколишнього світу, і найповніше, (3) найглибше (4) цей процес відбувається в мовленні під час повсякденного спілкування.
А дієприслівник (форма дієслова) Б прикметник В займенник
Г прийменник Д прислівник
24 «Тобі дано і вірити й
кохати.
А що мені? Які такі куші?!
Нелегко, кажуть, жити на дві хати.
А ще нелегше – жить на дві душі», –
зізнається герой твору
А Лесі Українки Б Тараса Шевченка В Ліни Костенко
Г Василя Симоненка Д Максима Рильського
А що мені? Які такі куші?!
Нелегко, кажуть, жити на дві хати.
А ще нелегше – жить на дві душі», –
зізнається герой твору
А Лесі Українки Б Тараса Шевченка В Ліни Костенко
Г Василя Симоненка Д Максима Рильського
25 Другий склад наголошений у слові
А запитання Б сантиметр В завдання Г одинадцять
А запитання Б сантиметр В завдання Г одинадцять
26 Правильним є тлумачення
фразеологізму
| 
Фразеологізм | 
Значення | 
| 
1 Видно
  пана по халявах | 
А людина
  розкривається в її поведінці Б про людину судять з її зовнішнього вигляду В досягти чогось постійною роботою Г людина з великим досвідом Д власною працею добувати засоби для існування | 
| 
2 За милу
  душу | 
А цілком
  даремно Б дуже сильно діяти В охоче, з дуже великим задоволенням Г про щиру, лагідну людину Д робити щось приємне | 
| 
3 Як у
  колесі білка | 
А про
  моторну, вертку людину Б бути дуже заклопотаним В бігати без передишки Г безоглядно тікати Д поспішати, захекатися | 
| 
4 Бити і в
  хвіст і в гриву | 
А
  ризикувати   Б завдати збитків В діяти
  рішуче, енергійно Г дуже сильно діяти Д бити різкою, дати волю діям | 
27 З’ясуйте, яка обставина вплинула на
написання твору. 
| 
Обставина | 
Твір | 
| 
1  
  бій під Крутами 2 нацистська окупація 3 невиліковна хвороба автора 4 розлука із землею батьків | 
А  
  «Пам’яті тридцяти» Б «Любіть Україну» В «Contra spem spero!» Г «Зачарована Десна» Д «De libertate» | 
28 Автор поетичних рядкiв
Так! Я буду крiзь сльози смiятись,
Серед лиха спiвати пiснi...
А Іван Франко Б Леся Українка В Лiна Костенко
Г Павло Тичина Д Василь Стус
Так! Я буду крiзь сльози смiятись,
Серед лиха спiвати пiснi...
А Іван Франко Б Леся Українка В Лiна Костенко
Г Павло Тичина Д Василь Стус
29 Кульмінацією роману Пантелеймона Куліша
«Чорна рада» є
А викрадення Лесі Б вибори гетьмана
В похорон війтенка Г поразка Сомка
Д страта полковника Шрама
А викрадення Лесі Б вибори гетьмана
В похорон війтенка Г поразка Сомка
Д страта полковника Шрама
 
 
 
Немає коментарів:
Дописати коментар