На сучасному етапі розвитку освіти велика увага приділяється технологіям, які б сприяли розвитку особистості учня і робили б процес навчання цікавим та ефективним.
Однією з таких технологій є ейдетика (грецьк. "ейдос" – образ).
Ейдетизм – психічне явище, що полягає у здатності відтворювати яскравий наочний образ переважно тоді, коли об’єкт, який викликає цей образ, вже безпосередньо не діє на орган чуття через тривалий час.
Впровадження ейдетичних методів і прийомів сприяє підвищенню ролі розвивального аспекту навчання, що своєю чергою веде до успішного засвоєння знань, умінь та навичок учнями, дозволяє їм психологічно, комфортно та легко здобувати нові знання, отримувати задоволення від реалізації своїх здібностей. Використання ейдетичних прийомів сприяє розвитку пам'яті, уяви, творчого мислення та вміння швидко і точно відтворити отриману інформацію. Тож учні мають можливість відчувати себе впевнено у вирі інформації, яку вони отримують під час навчання.
Особливістю роботи на уроках української літератури є максимальне впровадження на уроках комунікативного методу. Цієї мети можна досягти, якщо створити на уроках певні умови, коли вчитель бере до уваги те, що діти не можуть довго зосереджувати увагу, завдання повинні бути прості і зрозумілі для учнів. Учням 5-6 класів завжди подобається малювати, тому саме це і стане у нагоді для використання методу піктографічного письма.
Правило рефлекторності
У результаті багаторазового повторювання інформація легко, без напруження відтворюється (рефлекторний рівень)
Правило поетапності виконання завдання
І етап – малюнок;
ІІ етап – зчитування інформації з малюнка;
ІІІ етап – зчитування інформації з пам’яті.
Коли учні дуже успішно опановують цей метод, зможуть самостійно без допомоги вчителя використовувати його на віршах, тоді можна буде працювати і з прозовими текстами.Дрімають села. Ясно ще / осіннє сонце сяє, / та холодом осіннім вже / в повітрі повіває. / Темно-зеленії садки / дрімають вже без плоду, / і тихо гріються хатки, / і верби гнуться в воду… (І. Франко.)…Світає, / край неба палає, / соловейко в темнім гаї / сонце зустрічає. / Тихесенько вітер віє, / степи, лани мріють, / між ярами над ставами / верби зеленіють. / Сади рясні похилились, / тополі поволі / стоять собі, мов сторожі / розмовляють з полем. (Т. Шевченко.)
Іван Карпенко-Карий "Хазяїн" (ейдос-конспект). Автор: учитель української мови та літератури Троїцької ЗОШ І - ІІІ ступенів Аліференко Олена Петрівна, спеціаліст вищої категорії
Немає коментарів:
Дописати коментар